Opinió

El voraviu

8TV, el forat negre

Es menja tants líders d’audiència com s’hi embarquen, i ja veurem qui paga

A l final valdrà allò tan sim­ple i tan covat de McLu­han. El mitjà és el mis­satge. Serà una expli­cació digna a l’efecte forat negre de 8TV, que es menja, un dar­rere l’altre, tants líders d’audiència de TV3, Cata­lu­nya Ràdio i RAC 1 com s’hi embar­quen. L’efecte xuclada és uni­ver­sal i no dis­tin­geix entre clas­ses. Tant hi han lle­pat els que venien d’alts càrrecs (Vicent Sanc­his, de diri­gir TV3, i Edu­ard Pujol, de diri­gir RAC 1) com els que havien conduït pro­gra­mes (Jaume Bar­berà, dels Tele­notícies i Sin­gu­lars), com els col·labo­ra­dors de pres­tigi (Pilar Rahola dels matins, les tar­des i les nits), com els pas­sa­vo­lants de pro­jec­tes alter­na­tius en el món digi­tal (Gabriel Rufián a La Fàbrica), com el pare fran­ciscà ofi­cial de tota experiència Pedraz­zoli (Car­los Fuen­tes, del Cata­lu­nya Opina). 8TV agafa el camí que canta el Me lla­marán de Paco Ibáñez. “Aquí no se salva ni Dios. Lo ase­si­na­ron.” Al març han tor­nat a fer un share per sota de l’1. Con­cre­ta­ment, el 0,7. A més de 13 punts del 14,5 de TV3. Entre el 2008 i el 2017, quan el Grupo Godó va deci­dir que ja en tenia prou de gene­rar pèrdues (uns 100 mili­ons d’euros), 8TV es man­te­nia a l’entorn del 3 de share (4,2 l’octu­bre del 2014). El forat negre d’aquesta 8TV serà de dimen­si­ons bíbli­ques. També s’hi esco­len Ares Tei­xidó, Vador Lladó, Toni Albà, Frank Blanco, Dani Sena­bre, Maria de la Pau Janer, Gon­zalo Ber­nar­dos i Marta Polo. Al final, com sem­pre en aquest sec­tor, veu­rem qui paga la festa!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.