El lector escriu

Problemàtica: comprensió lectora

Sobre l’educació dels infants, quant a la metodologia, preval la diferenciació entre instruir i educar. Són dos conceptes, l’aplicació dels quals té en comú aconseguir una formació idònia pel seu desenvolupament intel·lectual. Amb la instrucció els alumnes adquireixen coneixements i solen memoritzar un reguitzell de noms que, en el temps, alguns d’ells, resten a l’oblit. En canvi, el mètode pedagògic tendeix, preferiblement, a inculcar coneixements i valors que preparen per viure bé de cara a la societat. No és solament a l’escola on l’infant assoleix la capacitat d’aprendre, ja que és ella l’entitat que té la idònia funció d’educar. Però, la societat també hi juga un paper rellevant en tenir-hi una estreta relació. Lectura i escriptura s’aprenen simultàniament. Es pot escriure i llegir bé; però, si no s’entén el contingut d’allò que es llegeix, es cau en una deficient comprensió lectora que pot esdevenir desfavorable. S’entén, doncs, que la comprensió té una importància cabdal. Per lluitar contra aquesta llacuna cal il·lusió de voler conèixer de què va la lectura; de gaudir d’un ric i extens vocabulari; de voler tenir opinió pròpia; de saber argumentar i un llarg etcètera que anirà apareixent en la pràctica.

L’Escala (Alt Empordà)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]