Unió tram - trambaix, a qui correspongui
Ara que el tram baix ja arriba a Verdaguer, proposo una solució provisional i de ràpida execució, compatible amb altres projectes: establir un bus elèctric entre Francesc Macià i Verdaguer, com llançadora que circulés de forma exclusiva pel carril central, dels cinc que hi ha actualment al centre de la Diagonal. Aquest carril seria de sentit reversible i cicle alternatiu, solament entre F. Macià i P. Gràcia. Les parades podrien ser tres: F. Macià/Tarradellas (origen/final), Diagonal/P. Gràcia i Verdaguer (final/origen). Sols caldrien tres vehicles elèctrics: un circulant en un o altre sentit i els altres dos en espera, en origen i final, ja pujant o baixant passatgers. Complementàriament caldria senyalitzar convenientment aquest carril central, de forma que fos exclusiu per al nou bus exprés T, sense possibilitat d’error o confusió. El tram és d’aproximadament un quilòmetre. Per tant, si fos possible assolir la velocitat de 30 km/h, regulant convenientment els semàfors (cicles alternatius), el trajecte podria arribar a fer-se en 2 a 5 minuts i el temps d’espera dels usuaris, entre vehicle i vehicle, 7 minuts. Els problemes són: no possibilitat de parades intermèdies i el canvi de sentit a Verdaguer; però de ben segur hi ha solucions reals, per exemple un quart bus donant la volta. Aquesta solució provisional faria més accessible a tothom les línies de metro verda, blava, groga i també els FGC. Seria una solució senzilla, de ràpida execució, innovadora i reversible.