Denúncies: simplificació!
Fa poc un noi jove va assaltar pel darrere un amic i li va arrancar una cadena d’or que portava al coll. Presentat a la Policia Municipal de Can Travi, van dir-li que no podien acceptar la denúncia per tal com aquests casos són competència dels Mossos i cal cita prèvia per telèfon o web. En aquell moment a la prefectura hi havia tres dones policia i set o vuit policies municipals. En no tenir ordinador es va presentar a la prefectura dels Mossos del carrer Marina, on finalment, després de fer la cua corresponent, el van atendre. Dit això, volia fer esment que això d’haver de consultar pàgines web, anar d’un lloc a l’altre, demanar cita, etc., en el cas d’una persona gran que com l’amic (80 anys) ha patit aquest trasbals, no és el que l’administració hauria de demanar als ciutadans. És un mal servei, se li demana massa i se li ofereix poc en termes de servei al ciutadà. Per això l’amic fa un suggeriment: que la Policia Municipal faci la denúncia en formulari o telemàtica i la passi als Mossos que correspongui quan els fets entrin dins les seves competències. Així se simplifica el tràmit, s’eviten desplaçaments, gestions, cues, etc.