Opinió

Contra xifrada

Anna Pinter Pla

Nascudes per ensenyar

V-Tools és una empresa de nova creació d’innovació social digital creada per Diana Perdomo i Albert González, al Prat de Llobregat, que utilitza la realitat virtual com a eina educativa. V-Tools ofereix eines per prevenir el ciberassetjament i la violència masclista en la comunitat educativa. Un dels seus darrers projectes ha estat “Si no lo vives no lo sientes”, proposta que permet a l’usuari experimentar a través de la realitat virtual tots els rols que es donen en una situació d’assetjament o desigualtat. “El projecte ajuda a posar-se en la pell de la persona assetjada, augmenta l’empatia i promou la reflexió sobre la necessitat de canviar pensaments i conductes”, expliquen els fundadors.

Invelon Technologies, una empresa de software de realitat virtual augmentada i mixta que van engegar un grup d’enginyers l’any 2015 a Lleida per validar prototips, té una àrea de negoci dedicada ales tecnologies per al sector educatiu. Amb eines de realitat virtual permet als estudiants de química, sanitat, electricitat, comerç, entre moltes altres entrenar-se contra situacions d’alta complexitat. “El simulador il·lustra situacions que serien molt costoses o impossibles de recrear en la vida real per preparar els estudiants”, expliquen des de l’empresa, que deu anys després de la seva creació suma més de mil clients i compta amb dues subseus a Nova York i Mèxic. La firma tecnològica ha acompanyat centenars de centres educatius en la incorporació de les tecnologies 4.0 a les aules.

Innovamat és una empresa emergent del món de les tecnologies de la innovació, creada per dos joves emprenedors –un d’ells amb dificultats d’aprenentatge– que es van marcar l’ambiciós objectiu de convertir les matemàtiques en una assignatura estimada. La firma de nova creació s’ha consolidat com una empresa de referència que ha revolucionat l’aprenentatge competencial, personalitzat i pràctic de les matemàtiques per als alumnes d’infantil, primària i secundària. Innovamat va ser fundada el 2017 a Barcelona, i a hores d’ara ja compta amb 18.000 docents de més de 2.100 centres educatius de l’Estat espanyol, Itàlia, Mèxic, Colòmbia, Xile, Equador, Brasil, Perú i els Estats Units.

Són només tres de les trenta empreses del sector de les tecnologies de l’educació que han estat presents en la passada edició del congrés de tecnologies de l’educació EdTech Congress. Malgrat l’intens debat que s’ha generat darrerament sobre la digitalització de les aules, el sector viu una eclosió emprenedora. “Els últims quinze anys, estem veient una forta irrupció de start-ups amb un perfil bastant semblant, es tracta de companyies que neixen dirigides a un producte cada cop més específic”, explica Anna Sansalvadó, directora del congrés.

30
És el nombre de les empreses de nova creació i grans empreses que han participat en el darrer congrés de tecnologies de l’educació


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.