El lector escriu

Fraus per internet i telefònics

Dar­re­ra­ment estan pro­li­fe­rant una sèrie de fraus que, al meu enten­dre, són deguts a irres­pon­sa­bi­li­tats bancàries, telefòniques i de la poli­cia i jut­ges. Avui acabo de sen­tir a RAC1 l’expli­cació d’una per­sona esta­fada a la qual li han bui­dat els comp­tes al seu nom al BBVA. Sí, és el mateix banc on els acci­o­nis­tes –del BBVA– fan pro­pos­tes als del Saba­dell. Com vol­dries que fos el nou banc? Aquest anunci ja és prou ver­gonyós i dona idea de la medi­o­cri­tat dels seus direc­tius. Doncs els dono idees gra­tis. El banc hau­ria de res­pon­dre sem­pre a la pre­gunta de qui ha orde­nat una sor­tida de diners i on han anat a parar. Tot el que no sigui això és col·labo­rar amb l’estafa. La res­posta que no ho saben forma part del delicte i car­rega tota la res­pon­sa­bi­li­tat al banc. Si la res­posta és que les nor­mes inter­na­ci­o­nals bancàries fan que això sigui pos­si­ble, cal can­viar les nor­mes i, si no són capaços, se’ls ha de reti­rar la llicència bancària. La col·labo­ració de les telefòniques segueix el mateix camí. No hi pot haver números ocults i s’han de donar de baixa a molts des­a­pren­sius. I, pel que fa a la poli­cia, ha de donar més faci­li­tats per fer les denúncies (no cues de tres hores i per cor­reu electrònic) i infor­mar amb rigor sobre les res­pon­sa­bi­li­tats d’uns i altres pel que fa a faci­li­tar aquests fraus. Així de sim­ple. De tot ple­gat, cal­dria exi­gir un informe del Banc d’Espa­nya –super­vi­sor– perquè mani­festi la seva opinió res­pecte a això.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.