El lector escriu

Ciència i literatura

Aquests dies que s’ha par­lat tant de la importància de la lite­ra­tura i de les ciències en els plans d’estu­dis als ins­ti­tuts, he tin­gut a les mans l’últim lli­bre que acabo de lle­gir, La savi­esa dels mus­sols. Una història natu­ral de les aus més enigmàtiques del món, de Jen­ni­fer Acker­man. Arran d’aquesta lec­tura, puc dir com és d’impor­tant saber trans­me­tre conei­xe­ments d’una manera didàctica, que arribi a tot­hom. Tot just començar el pre­faci, l’autora es demana: “Qui ho havia de dir?”, i segueix amb la pri­mera línia del text: “Què tenen els mus­sols que ens encisa tant?” I ja, sense dir res més, acon­se­gueix que vul­guem con­ti­nuar lle­gint, perquè sap expli­car la ciència, aju­dada alhora d’imat­ges ben inte­gra­des en cada capítol. Crec que una bona base cul­tu­ral huma­nista i científica no és incom­pa­ti­ble amb el món tec­nològic en què ens ha tocat viure. Al con­trari: l’art, la ciència, la tec­no­lo­gia i tota la for­mació pos­si­ble es com­ple­men­ten.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.