“Gratuïtat” en el transport públic
Quan es parla de gratuïtat només ens referim als llocs on hi ha Renfe. Ni FGC ni els autobusos ho tenen. Quan parlem de descomptes parlem de descompte sobre el descompte (tenint en compte que el preu normal no arriba ni al 50% del cost). Bé, a partir d’aquí es nota que Catalunya és Barcelona, província, alguna capital i poc més. La resta, els que necessiten un o dos cotxes, els que necessiten el bus cada dia, els que no tenen transport públic són ciutadans de 2a i 3a categoria. Eterna T Mobilitat que no es desplega mai, 4 ATM no compatibles entre elles, trajectes impossibles entre províncies i comarques, comarques encara ara no integrades: Empordà, Selva, Terres de l’Ebre, Pirineu, Priorat... trajectes lents, cars, inexistents o impossibles, i abandonament total del món rural i dels pobles. Parlem com si no existissin, milers de ciutadans porten pagant el transport fa molts anys, mentre a Renfe és tan fàcil colar-se que per a molta gent i per la desídia dels treballadors ja fa anys que és gratuït.