Opinió

Tot esperant el bus a Girona

Viatjar en bus entre Sant Gregori o Bescanó i Girona es pot fer etern

En ple segle XXI, per anar de Sant Gregori a Girona en transport públic pots haver d’esperar una hora abans no et reculli un autobús. Ho vaig comprovar fa poc. Mentre m’asseia pacientment a la parada de davant de l’ajuntament, vaig veure passar centenars de vehicles privats, que anaven en la direcció que jo anhelava, i amb el conductor sol a dins. Em va venir a la memòria aquella època en què fèiem autoestop –érem joves, no mesuràvem riscos–. I anava mirant els rostres dels que conduïen jugant a la sort que, potser, reconeixeria algú i li podria demanar que m’acostés a la ciutat. No va ser així i finalment vaig optar per demanar un taxi.

Dies més tard la feina em va portar a Bescanó. Aquí ja no me la vaig jugar, i vaig agafar el cotxe. Però parlant amb l’alcalde em va confirmar el que jo havia deduït. Tampoc hi ha bona connexió. Els horaris dels autobusos són reduïts i no solen encaixar amb les necessitats d’estudiants i de ciutadans que han de fer encàrrecs a Girona. Sovint s’hi han d’esperar unes dues o tres horetes abans de tornar a casa. Celrà, un altre municipi que fa xarnera amb Girona, és afortunat, però perquè té tren, ja que els busos passen, però passen poc.

Haig de confessar que la meva condició de barcelonina adoptiva, acostumada a una àrea metropolitana caòtica però connectada fins al racó més insospitat, m’ha fet confrontar les dues realitats territorials. I puc assegurar que el greuge comparatiu és escandalós.

El 14 de desembre del 2020 els municipis de l’àrea urbana de Girona van firmar un conveni per a la redacció conjunta del pla de mobilitat supramunicipal i sostenible de Girona (PMUS-SGI). Els municipis que el van firmar són Girona, Aiguaviva, Bescanó, Fornells de la Selva, Llambilles, Quart, Salt, Sant Gregori, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Vilablareix. No va ser fins al novembre del 2022 que es va iniciar la redacció del PMUS-SGI, el qual ha de definir “els eixos estratègics i accions a desenvolupar a favor d’un model de mobilitat sostenible a l’àrea urbana de Girona”.

Estimades autoritats que han de dissenyar la mobilitat d’aquesta “àrea supramunicipal”, siguin qui siguin: anem molt tard.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia