Editorial

EDITORIAL

Internet ha de costar menys i funcionar millor

L'anunci fet aquesta set­mana per Julio Lina­res, con­se­ller dele­gat de Telefónica, en el sen­tit que caldrà apu­jar les tari­fes als abo­nats que més inter­net con­su­mei­xin, ha posat en alerta molts usu­a­ris de la xarxa. L'ope­ra­dora espa­nyola, que con­trola el 55 per cent del mer­cat de la banda ampla de l'Estat, jus­ti­fica la mesura pel desa­jus­ta­ment que asse­gura que hi ha entre els ingres­sos i els cos­tos del sec­tor. De fet, la forta com­petència que hi ha hagut els últims temps entre les dife­rents ope­ra­do­res ha anat supo­sant una reducció impor­tant dels mar­ges de bene­fici que obte­nien, al mateix temps que han aug­men­tat els cos­tos per man­te­nir les seves infra­es­truc­tu­res tècni­ques i poder satis­fer la demanda. En tot cas, la mesura anun­ci­ada hau­ria de pre­o­cu­par més aquells usu­a­ris que més descàrre­gues fan –un cinc per cent del total és res­pon­sa­ble del 75% del trànsit de la xarxa–, que no pas aquells inter­nau­tes que en fan un ús nor­mal, com ara nave­gar o mirar el cor­reu. Aquests podrien arri­bar a enten­dre que es cas­tigués amb una tarifa més alta els que més gas­ten, però de cap manera accep­ta­ran que ells hagin de pagar més. Tenint en compte, a més, que tant el ser­vei com les tari­fes que ofe­reix la com­pa­nyia líder a l'Estat estan molt lluny dels estàndards que hi ha als prin­ci­pals països euro­peus. És aquesta la qüestió que hau­ria de pre­o­cu­par els diri­gents de Telefónica i no la de voler car­re­gar sobre els usu­a­ris els seus pro­ble­mes de sobre­cost.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.