Articles

Ull de peix

Pobra copa!

El més astorador de tot és que els musulmans estan comprant clubs espanyols

No em nega­reu que el fut­bol espa­nyol està pas­sant per uns moments molt pecu­li­ars. Em refe­reixo a casos tan pin­to­res­cos com ara que des­tros­sin la copa del Rei (abans del Gene­ralísimo) que tant s'han afa­nyat per obte­nir, tot just tenir-la a les mans. El mal és que, en època de crisi, aquest dis­pendi en metalls refi­nats, entre els quals la plata, és un dur afront als mili­ons de ciu­ta­dans sense feina i a la ignomínia dels des­no­nats per no poder pagar una mínima part del valor d'aquesta copa. I em refe­reixo als pops ende­vins, que han popu­la­rit­zat els fer­vors patriòtics dels nos­tres veïns: sense comen­ta­ris.

També em refe­reixo a la curi­osa asso­ci­ació men­tal Real Madrid = Espa­nya, ergo Bar­ce­lona = no-Espa­nya, que s'ha posat de mani­fest en les apas­si­o­na­des entre­vis­tes que els infor­ma­dors espor­tius duen a terme en aca­bat un par­tit, posant el micro sota boques més exul­tants que no sol­vents. En efecte, vaig sen­tir dot­ze­nes de vega­des uns “¡Viva España!” en havent gua­nyat la copa del Rei (abans del Gene­ralísimo) el Real Madrid, o con­fes­si­ons com “¡Ha ganado España!”, que jo trobo exactíssi­mes, però que si ho dius tu et diuen paleto, pro­vin­ci­ano, talibán i fins i tot nazi.

No, no us pen­seu que em con­tra­dic: he començat aquest arti­cle dient que el fut­bol espa­nyol tra­vessa moments sor­pre­nents, i tot seguit m'he posat a par­lar del Real Madrid, com si jo con­fongués Espa­nya amb el Real Madrid (bé, home, no és ben bé això). No, no: ho he dit perquè el més asto­ra­dor de tot és que els musul­mans estan com­prant clubs espa­nyols, en una mena d'invasió penin­su­lar sem­blant a la del segle VIII, que va donar lloc a una mal ano­me­nada recon­questa. No és una anècdota iso­lada, sinó que petrodòlars, majo­ritària­ment de Dubai, han posat els seus mer­can­ti­lis­tes ulls en clubs de fut­bol espa­nyols; si con­ti­nua així, la nos­tra inde­pendència serà con­si­de­rada per l'ínclita Elena Sal­gado (que parla de l'eco­no­mia cata­lana com si tingués migra­nya) com un bel·licós acte patriòtic espa­nyol i la Chacón ens dei­xarà el seu exèrcit perquè rema­tem la feina. I després diuen que els espa­nyols són racis­tes. No, dona, no: això depèn de la mida del talo­nari que exhi­bei­xin els musul­mans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.