Opinió

Turisme

Ja fa una colla d'anys que Girona va dei­xar de ser aque­lla mena de ciu­tat refugi per als turis­tes que s'avor­rien a la costa els dies de pluja i len­ta­ment ha anat emer­gint com un destí amb atrac­tius pro­pis i amb una àmplia i interes­sant oferta de ser­veis. Jus­ta­ment per això crec que fou un error tan­car l'ofi­cina de turisme de la Ram­bla després de l'expo­sició de flors i és, per tant, un encert que el nou alcalde hagi decre­tat que es torni a obrir bo i cedint la seva gestió a l'asso­ci­ació d'hote­le­ria, amb la qual cosa es podrà com­pa­gi­nar tant el ves­sant d'infor­mació turística com el de ser­veis d'hote­le­ria en gene­ral, que per altra banda és el que solen fer mol­tes altres ciu­tats euro­pees. En aquests temps de crisi, apos­tar fer­ma­ment pel turisme com a font de riquesa i de conei­xe­ment és sens dubte una encer­tada línia estratègica muni­ci­pal que cal incen­ti­var com un impor­tant motor de progrés. En aquest sen­tit, no s'entén que Girona no hagi estat mai pre­sent amb estand propi al Saló Inter­na­ci­o­nal de Turisme (SIT) que se cele­bra a Bar­ce­lona, on sí que solen estar-hi ben repre­sen­ta­des les altres capi­tals de província cata­la­nes. La presència de la meva ciu­tat s'ha limi­tat sem­pre a qua­tre fullets dins l'estand glo­bal del Patro­nat de Turisme Girona-Costa Brava. Espero que el nou impuls per a la pro­moció turística cor­re­geixi també aquesta ano­ma­lia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.