Opinió

L'APUNT

L'eix de Catalunya

El govern fa aquesta autovia quan ha s'ha demostrat que la carretera és insuficient

L'eix trans­ver­sal, és una de les vies de Cata­lu­nya que s'ha inau­gu­rat més vega­des –si no n'he per­dut el compte, en total van ser dotze inau­gu­ra­ci­ons par­ci­als–, encara que la car­re­tera va que­dar defi­ni­ti­va­ment inau­gu­rada el 12 de desem­bre del 1997, quan es va obrir el tram entre Santa Maria d'Oló i Vic, després de qua­tre anys d'obres. L'eix va néixer amb la volun­tat de ser una via ràpida i va ser ban­dera de l'obra de govern del pre­si­dent Pujol. Després, els governs del tri­par­tit van començar-ne el des­do­bla­ment, que ha d'entrar en ser­vei el gener del 2013. El pre­si­dent Pujol, que estava molt orgullós de l'obra, no accep­tava cap crítica quan li deien que només amb dos car­rils l'eix que­da­ria petit. Es curiós veure com Foment ha inver­tit a l'Estat espa­nyol una mor­te­rada de mili­ons en auto­vies, que ningú no dema­nava i que s'ha demos­trat que no eren necessàries perquè prac­ti­ca­ment no s'uti­lit­zen, no tenen trànsit. En canvi a Cata­lu­nya el govern fa aquesta auto­via quan s'ha demos­trat que la car­re­tera és insu­fi­ci­ent i les exigències del trànsit obli­guen a fer la inversió. També a diferència de les car­re­te­res de l'Estat, aquí ara es plan­teja impo­sar un sis­tema de peatge encara que sigui només per als cami­ons. Són mane­res dife­rents de fer les coses i d'inver­tir els diners dels con­tri­bu­ents. Jo diria que aquí les coses es fan amb més seny i cri­teri. Una altra mos­tra que sols ens en podem sor­tir millor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.