Una gran infraestructura de país

El president de la Generalitat, José Montilla, va inaugurar ahir el primer tram de la nova línia 9 del metro, uns quatre quilòmetres de línia que transcorren per Santa Coloma de Gramenet. La línia 9, la subterrània més llarga d'Europa un cop estigui acabada el 2014, és clau per a l'àrea metropolitana, no només perquè serà totalment automatitzada, sinó perquè farà de veritable línia orbital connectant Santa Coloma i Badalona amb el centre de Barcelona, la Zona Franca i l'aeroport del Prat. De fet, aquesta línia serà clau per a l'arribada del transport públic a l'aeroport, cosa prevista per al 2012. El primer tram de l'L9 es va estrenar ahir amb retard, amb molt de retard. Hauria estat molt millor que s'hagués complert el calendari, però després de l'esfondrament del Carmel era obvi que calia revisar tots els projectes i ampliar les mesures de seguretat. L'estrena d'ahir, doncs, millora encara més la força completa xarxa de transport públic de la primera corona metropolitana. Ara, a la vegada, fa encara més evident que el principal esforç del govern pel que fa al transport públic es concentra a l'àrea metropolitana de Barcelona, mentre que encara hi ha molta feina a fer a la resta del país.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.