Editorial

La necessitat de fer més segura l’AP-7

La reducció de la velocitat màxima acordada en alguns trams de l’AP-7 ve acompanyada d’un context de mancances prèvies que no es pot passar per alt. En primer lloc, la poca eficàcia de les administracions públiques, que d’ençà de l’alliberament dels peatges han estat incapaces de regular bé l’augment de trànsit i garantir el manteniment adequat de la via. En segon lloc, l’autopista ja arrossegava dèficits importants que agreugen el problema, ja que l’augment progressiu del parc automobilístic i de transports pesants no estava pensat per a una carretera dissenyada per a un volum menor de trànsit, i no només en les hores puntes i els accessos més sensibles. En tercer lloc, la manca d’inversions i el retard en l’execució dels projectes aprovats bloquegen la possibilitat d’accedir a carreteres alternatives més convencionals i, en aquest sentit, l’estat de la Nacional II és un exemple clamorós. En cinquè lloc, tot plegat posat de manifest, no tan sols la deficient previsió que s’havia d’haver anticipat als problemes abans d’assumir la supressió dels peatges, sinó també d’un model de mobilitat integral capaç d’atendre les necessitats dels desplaçaments i de conciliar el bon estat de les carreteres amb la disponibilitat d’una via ràpida.

No es tracta, evidentment, d’enyorar la privatització de l’autopista, però sí de constatar que el traspàs de titularitat no ha estat a l’altura de les circumstàncies. Vint-i-set persones mortes en els darrers 14 mesos en són la prova evident. Ara el Servei Català del Trànsit i el Ministeri de Transports consideren que ha arribat l’hora d’adoptar més mesures per fer front a l’alta sinistralitat i han pactat un seguiment periòdic de la situació. Però la reducció de la velocitat i la suma de radars tampoc aportaran cap solució miraculosa, tot i que cal valorar-los com un pas ben intencionat. Que ens hàgim d’estalviar haver de pagar no hauria de significar que ens resignem al tràngol de les retencions cada vegada que hi ha una incidència i molt menys encara als accidents que posen en perill la vida de les persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia