Editorial

La ciutat dels grans concerts i festivals

L’editorial d’avui ha estat debatut per: Anna Puig, Ure Comas, Dolors Bellés, Toni Brosa, Xevi Sala, David Brugué, Teresa Márquez, Sara Muñoz, Anna Serrano i Susanna Oliveira, i escrit per Xavier Castillón.

Els dos concerts d’Elton John al Palau Sant Jordi i els quatre concerts de Coldplay a l’Estadi Olímpic Lluís Companys han convertit aquesta setmana en un moment històric de la programació de grans concerts a l’anella olímpica de Montjuïc, amb una intensitat inèdita fins i tot abans de la pandèmia. A final de l’any passat, l’empresa Barcelona de Serveis Municipals tenia comptabilitzats per al 2023 un total de 116 concerts a l’estadi olímpic, el Palau Sant Jordi i el seu annex, el Sant Jordi Club, una xifra que superava en un 60% la del 2022. De fet, aquest serà el primer any des de la inauguració del rehabilitat estadi olímpic, el 1989, que aquest equipament s’omplirà nou vegades per a concerts de gran format: els dos de Springsteen, els quatre de Coldplay i els imminents de Beyoncé, Harry Styles i The Weeknd. A aquests s’hi hauran d’afegir els nombrosos concerts previstos al Sant Jordi –de The Who i Alejandro Sanz a Iron Maiden i Madonna– i els grans festivals com ara Primavera Sound, Sónar i Cruïlla, a més de Les Nits de Barcelona, l’Alma i el Grec, en formats més reduïts.

És evident que Barcelona s’ha convertit en un dels principals pols d’atracció del sud d’Europa per a les grans gires internacionals, fins i tot per sobre de Madrid en alguns aspectes, tot i que les grans figures es van repartint entre les dues ciutats: el Boss a Barcelona, els Stones a Madrid. En realitat, l’estratègia a la qual tendeix la majoria és la que han marcat Coldplay: el grup s’instal·la en una gran ciutat durant uns dies i els seus fans s’hi desplacen des de centenars de quilòmetres. Per part del músic, s’argumenta que és una iniciativa a favor del medi ambient i la sostenibilitat, però no haver de moure tant moltes tones d’equip tècnic i humà, però és evident que el públic no viatja a peu. En tot cas, els grans concerts i festivals són un guany econòmic i cultural per a la ciutat i per al país, tot i que la demanda creixent hagi fet disparar els preus de les entrades i la revenda. I es troba a faltar que aquesta passió per la música en viu afavoreixi també les sales i altres espais de concerts que, després del cop de la pandèmia, continuen subsistint com poden.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.