Una decisió valenta d'Aena amb l'aeroport gironí
La decisió d'Aena de rebaixar les taxes que cobra a l'aeroport de Girona i fixar un import més baix que el que hi ha establert a grans aeroports, com ara Barcelona, és una de les decisions més valentes que l'organisme aeroportuari espanyol ha pres en els darrers temps. Per primera vegada Aena reconeix que hi ha categories d'aeroports amb despeses diferents, una solució que és lluny del que demana la Generalitat i la societat catalana –que preferiria gestionar directament l'aeroport de Vilobí–, però que pot ajudar a vitalitzar la infraestructura, ara que Ryanair aterra també al Prat. De fet, altres companyies ja han trucat a la porta per portar rutes a Girona. Pel que fa a Ryanair, que reclama 12 milions d'euros per mantenir-se a l'aeroport gironí, amb les ajudes actuals i la rebaixa quedaran 3 milions pendents. El debat està centrat, doncs, en si s'atenen les poderoses demandes de la companyia irlandesa o es confia que n'arribin de noves.