Opinió

De set en set

‘Llibert'

És preocupant que l' obra no pugui tenir continuïtat

Un meu amic antic, que és una manera de refe­rir-me a un vell amic inclo­ent-hi una pista amb falta ortogràfica, em va par­lar amb gran entu­si­asme de Lli­bert després d'haver vist aquest mun­tatge tea­tral a la cripta de la Bibli­o­teca de Cata­lu­nya: hi havia reco­ne­gut res­sonàncies des d'Antígona fins a Sarah Kane, pas­sant per Shakes­pe­are i Beckett, però sobre­tot l'havia com­mo­gut aquell punt de veri­tat que sor­geix de l'experiència de la vida que es con­ver­teix en tea­tre. Havent-se estre­nat fa uns mesos a l'Alme­ria Tea­tre, Lli­bert va repre­sen­tar-se a l'espai de La Perla 29, del 10 al 27 d'abril, ava­lada per crítiques par­ti­cu­lar­ment nota­bles i la recepció dels espec­ta­dors cor­pre­sos davant d'una obra que comença amb la notícia feliç de l'embaràs d'un fill del qual, un cop nas­cut, els pares cre­uen que allò millor que pot pas­sar-li és que es mori. Això últim ho he lle­git a la sinopsi, però el que va expli­car-me el meu amic és una força emo­ci­o­nal, una veri­tat dramàtica uni­ver­sal, que col­peja i huma­nitza.

L'obra poua d'una experiència per­so­nal del direc­tor, Nor­bert Martínez, i de l'autora Gemma Brió, que a la vegada intervé com actriu, junt amb Tàtels Pérez i la can­tant Mürfila. Tan­ma­teix, com ha comen­tat afi­na­da­ment Teresa Ferré en un text publi­cat a Mèdia.​cat (Obser­va­tori crític dels mit­jans), és pre­o­cu­pant el sen­sa­ci­o­na­lisme sen­ti­men­tal amb què va abor­dar-se el mun­tatge a la tele­visió pública cata­lana: tant al pro­grama Ànima com a Els matins de TV3 va insis­tir-se en el fet que Lli­bert par­teix d'una història real sense con­si­de­rar que si paga la pena és perquè s'ha con­ver­tit en tea­tre. L'altra cosa pre­o­cu­pant, molt pre­o­cu­pant, és que aquesta obra tea­tral no pugui tenir con­tinuïtat: els seus artífexs han denun­ciat que han cobrat tant poc pel mun­tatge que no es poden per­me­tre seguir-lo repre­sen­tant. Em sap greu no haver vist Lli­bert i que pot­ser no en tin­drem més opor­tu­ni­tats perquè en aquest país hi ha un tea­tre que cada cop ho te més difícil per exis­tir. I això com­porta res­pon­sa­bi­li­tats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia