Opinió

LA GALERIA

Vida més enllà

Gràcies al que recull, el Banc dels Aliments de les comarques gironines va poder ajudar l'any passat més de 42.000 persones

Encara que últi­ma­ment als polítics cata­lans no els ho sem­bli, enfei­nats com estan amb la con­sulta, i als espa­nyols tam­poc, ocu­pats amb el pro­blema de l'Ebola, hi ha vida més enllà d'aquests dos temes estel·lars. Pot­ser no és una vida tan mediàtica, però sí que és més gra­ti­fi­cant en el sen­tit que mos­tra una part més solidària, ama­ble i gene­rosa de la nos­tra soci­e­tat. O sigui, ben al con­trari de la cara que aquesta set­mana ens mos­tra la con­sulta i el cas de l'Ebola. Tot això ve a tomb perquè, casu­a­li­tat o no, dues pla­nes d'aquest diari par­la­ven dijous d'ini­ci­a­ti­ves que res tenen a veure amb l'ego­isme i el sen­sa­ci­o­na­lisme, polític i mediàtic, que tras­puen els temes estel·lars de la set­mana. Es tracta d'ini­ci­a­ti­ves al cos­tat de casa nos­tra amb un deno­mi­na­dor comú, que és que totes tenen un ves­sant soli­dari. És el cas del Banc dels Ali­ments, que un any més ha tor­nat a posar en marxa la cam­pa­nya del Gran Recapte per reco­llir men­jar per als més neces­si­tats, i el de la Fun­dació Ramon Noguera, que ha tor­nat a pro­moure a Girona una mena de fira de com­pra social, que acaba demà. Pot sem­blar que no és res, però sí que és, i molt, quan par­lem que, gràcies al men­jar que recull, el Banc dels Ali­ments de les comar­ques giro­ni­nes va poder aju­dar l'any pas­sat més de 42.000 per­so­nes. I en el cas de la Fun­dació Ramon Noguera, tot i que és cert que l'ano­me­nat Shopp Out que ha pro­mo­gut es fa amb la par­ti­ci­pació de fir­mes comer­ci­als que van a fer-hi negoci, s'ha de tenir en compte que el 5% del bene­fici de les ven­des anirà a parar a pro­jec­tes soci­als d'aquesta fun­dació, dedi­cada a donar suport a per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat intel·lec­tual. Diuen que des de dijous i fins avui, hi poden pas­sar al vol­tant de vint mil per­so­nes. I sigui quina sigui la depesa rea­lit­zada, totes hau­ran posat el seu gra de sorra soli­dari, encara que no en siguin cons­ci­ents. Com en el cas del men­jar que es recull durant el Gran Recapte del Banc dels Ali­ments. Quilo a quilo d'arròs, quilo a quilo de lle­gums i litre a litre d'oli i llet, l'any pas­sat es van reco­llir 470.000 qui­los de men­jar en només dos dies. Per acon­se­guir-ho neces­si­ten la com­pli­ci­tat de tots ple­gats però, pri­mer de tot, dels prop de qua­tre mil volun­ta­ris que calen a les comar­ques giro­ni­nes per repar­tir-se entre els més de tres-cents esta­bli­ments de la demar­cació que el 28 i el 29 de novem­bre par­ti­ci­pa­ran en el Gran Recapte 2014.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia