Opinió

LA GALERIA

Aquelles fires del disc

Jordi Tardà va organitzar a Girona 12 edicions de la Fira del Disc de Col·leccionista, entre el 1993 i el 2004, quan la música tenia un valor afegit

Divendres vinent s'inaugurarà l'exposició Paraula de Stone a l'Ateneu de la Fundació Iluro de Mataró (19 h), la ciutat on va néixer i va morir el periodista i promotor de fires del disc Jordi Tardà (1955-2015). L'exposició, que es podrà visitar fins al 21 de maig, mostra tant la vida de Tardà i la seva activitat professional relacionada amb el món de la música des de molt jove –va organitzar els seus primers concerts a Mataró, juntament amb Pep Costa, al mateix ateneu–, com una part de la seva immensa col·lecció de discos i objectes relacionats amb la història del rock, entre ells una guitarra d'Eric Clapton, un baix de Paul McCartney i el piano amb el qual John Lennon va compondre Double Fantasy. Aquesta exposició d'homenatge a l'inoblidable radiofonista és fruit de la col·laboració entre la Fundació Iluro i la societat Paraula de Stone, que presideix Romy Masferrer, companya eterna de Tardà, per preservar i difondre el seu llegat.

Jordi Tardà va tenir una estreta relació amb Girona, ciutat que visitava sovint des de la seva masia de Sils –els paisatges i llegendes de la zona li van inspirar la seva única novel·la, La porta de l'infern–, i on va organitzar diverses exposicions sobre algunes de les seves passions col·leccionistes: Tintín, els Germans Marx i The Rolling Stones.

Evidentment, cal recordar que Tardà va organitzar a Girona 12 edicions de la Fira del Disc de Col·leccionista, entre el 1993 i el 2004. Quan Girona encara no era Ciutat de festivals, les fires de Tardà eren un dels pocs grans esdeveniments musicals del cicle anual a la ciutat: des que ell mateix i la Romy muntaven unes setmanes abans l'exposició dels objectes de la subhasta, al bar de l'hotel Carlemany, fins la roda de premsa de balanç de cada edició que tenia lloc al Palau de Fires just quan tancava les seves portes al públic, Tardà sabia donar-li a tot el que feia un aire de cerimonial de gran transcendència, perquè ell hi creia ferventment. A la fira de Girona es van subhastar un cabell de John Lennon –que algú va comprar per telèfon des de Marbella, en representació d'un client de Hong Kong, per 3.460 euros–, el testament de Cary Grant i molts altres objectes vinculats sobretot a la rica mitologia del rock i del cinema. Però les fires del disc de Tardà representen sobretot una època en què la música tenia un valor afegit que ara sembla haver perdut. Trist.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.