Desclot
Reciprocitat
El corredor mediterrani que han dissenyat el PP i el PSOE no pot córrer més. Ara com ara, per exemple, per anar d'Alacant a València en ample de via europeu la víctima ha de sortir d'Alacant, anar a Atocha i després, des de Madrid, cap a València. Amb una miqueta de sort, el revolt li costarà menys temps que si agafa un Euromed directe d'Alacant a València. Per això els empresaris valencians protesten i el gran Vicente Boluda va desafiar l'altre dia el govern de l'Estat: “Si a Madrid es pensen que valencians i catalans no ens posarem d'acord, s'equivoquen.” S'han passat anys fomentant la divisió i l'enfrontament; poden, doncs, confiar que no seran capaços de fer-ho. Però, en tot cas, encara que catalans i valencians s'ajuntin, el corredor mediterrani serà un passadís de la por. Un tren que surti d'Alacant i que pretengui anar a París haurà de passar, vulguis no vulguis, per Madrid. I travessarà els Pirineus ves a saber exactament per on. Per la mateixa raó l'autovia que uneix Alacant amb Madrid és gratuïta i l'autopista que la separa de Barcelona és de pagament. Com que el senyor Boluda té més raó que un sant, aquest estat de coses hauria de començar a canviar. Ara hi ha l'oportunitat. Dijous es va saber que la Corporació Valenciana de Mitjans Audiovisuals ja té directora. Empar Marco, fins ara corresponsal de TV3, té la missió de fer una bona i proporcionada televisió. Però també de concretar finalment la reciprocitat entre RTVV i la Corporació Catalana. Boluda l'ajudarà.