De set en set
Els disturbis de la Nutella
Empentes, cops i alguna estirada de cabells. Aquests són els resultats del que ja s’ha anomenat els disturbis de la Nutella a França, on una gran superfície oferia aquest producte hipercalòric amb una rebaixa d’un 70%. Així, uns envasos que normalment costen 4,70 euros es podien adquirir al mòdic preu d’1,40 euros. Gairebé 950 grams de pura caloria. En el país de la Nouvelle Cuisine, del foie, de les ostres i dels mil i un formatges, la batalla als hipermercats es lliurava per una crema de xocolata amb avellanes. La coneguda marca italiana ja s’ha desmarcat d’aquesta oferta i s’ha volgut allunyar de la polèmica. En temps de neocapitalisme, d’ofertes de Black Friday i de descomptes per internet, la batalla per la Nutella potser ens hauria de sorprendre. Moltes de les imatges arribaven de les poblacions franceses més desafavorides i amb alts índexs de desocupació. Gent del primer món que pega per un pot de xocolata, la imatge del capitalisme més salvatge. I és que ja no és només una qüestió econòmica, sinó de salut. Fa unes setmanes, una mare que donava cigrons al seu fill per esmorzar (i el nen se’ls menjava amb certa alegria) i ho mostrava orgullosa a les xarxes socials va rebre una allau de comentaris pel fet de ser d’allò més “cruel” amb el seu fill. Si el nen s’hagués menjat dues llesques de pa amb Nutella segurament no hauria rebut cap crítica. Més cigrons (potser no cal per esmorzar...) i menys crema de xocolata. Més barats i més sans.