De reüll
Abandó total
El 22 de desembre del 2014, la llavors ministra de Foment, Ana Pastor, va posar la primera pedra de les obres de desdoblament de l’N-II entre Sils i Maçanet, a la comarca de la Selva. Es va establir un període de 40 mesos per reformar un tram de 2,7 quilòmetres. Ja en aquell moment, quedava clar que es tirava llarg per evitar que, per enèsima vegada, s’acusés l’Estat d’un nou incompliment en infraestructures. Abans-d’ahir, el ministre José Luis Ábalos va inaugurar l’esmentat tram. Quaranta-set mesos després de posar la primera pedra! Per fer 2,7 quilòmetres! Ni exagerant els períodes d’execució són capaços de complir terminis. Però no només això. Aquell mateix 22 de desembre del 2014, Pastor va anunciar obres en dos trams més de l’N-II, a l’Alt Empordà. Un d’aquests havia d’estar fet abans que el tram Sils-Maçanet i encara està en obres. L’altre ni tan sols s’ha començat.
L’escàndol de l’N-II a les comarques gironines és només un dels exemples d’incompliments reiterats del govern espanyol –estigui en mans del PP o del PSOE– i de manca d’inversió en infraestructures en territori català. La situació de Rodalies és una altra de les que clamen a Déu. I aniríem recorrent el país i en sortirien com bolets. Indiscutiblement, l’Estat obvia Catalunya. La té abandonada. Volgudament i amb tota la intenció del món. És una actitud d’ara i de sempre, fins i tot indissimulada. I dir qualsevol altra cosa és mentir.