De reüll
Derrota a l’aula
Les noies tenen, en general, més bons resultats acadèmics que els nois. És una tendència que s’ha anat demostrant en els darrers anys i que reblen diferents estudis. Suècia i el Regne Unit són els països amb més universitàries a les aules i les xifres ja superen el 60%. Què passa amb els nois? No els agrada estudiar? Per què obtenen pitjors resultats que les seves companyes de classe? Diferents sociòlegs han buscat l’arrel del problema. Denuncien que és una situació que no preocupa gaire a les autoritats i que s’ha normalitzat en els darrers anys. Entre les classes més desfavorides l’abandonament dels nois és encara més gran. Són diverses les teories a l’hora d’explicar aquest fracàs masculí. L’informe PISA assenyalava que les nenes fan una hora més de deures al dia i que això es traduiria en quatre punts de distància sobre el rendiment final entre uns i altres. Potser el que revelen aquestes dades és que molts estereotips continuen vigents a moltes famílies. I és que, en general, a les nenes se’ls exigeix més. A casa i a tot arreu. I això també és un greuge comparatiu per als nens, que també tenen dret que se’ls exigeixi d’igual manera i que no s’esperi d’ells que arribin a ser uns grans futbolistes, per posar un altre estereotip. En alguns països fa anys que hi ha programes per posar fi a aquesta tendència.I és que alerten els sociòlegs que l’escletxa entre noies i nois no farà més que augmentar.