Opinió

Full de ruta

Biografies

Sánchez s’estima tant el seu propi personatge, que acaba semblant un Churchill de cartó pedra

Als polítics els agrada dir que lle­gei­xen bio­gra­fies. Sem­pre que els entre­vis­ten i els dema­nen què lle­gei­xen, fan una breu pausa dramàtica, com si la pre­gunta els hagués sorprès i s’ho hagues­sin de rumiar, i diuen que no tenen gaire temps per lle­gir però que, en fi, ara estan lle­gint la bio­gra­fia de Wins­ton Churc­hill, de Nel­son Man­dela o de José María Aznar, segons el cas. Com que l’entre­vis­ta­dor mai no s’ha lle­git aquests lli­bres, el polític no corre perill i la cosa queda aquí, sense pre­gun­tes ino­por­tu­nes ni com­pli­ca­ci­ons extra­or­dinàries. Quan el polític està tan pagat de si mateix que troba que aquests per­so­nat­ges ante­ri­ors li que­den petits, lla­vors diu que lle­geix algun gran filòsof: Kant, Sho­pen­ha­uer, Sòfocles o qual­se­vol altre nom que soni prou impor­tant. Aquí hi ha el perill que l’entre­vis­ta­dor s’hagi tret la secundària i li for­muli alguna pre­gunta, cosa que pot dei­xar el polític en ridícul, però quan algú te l’ego tan cres­cut, això ni tan sols és un pro­blema.

En canvi, la resta de mor­tals ens incli­nem més aviat pels lli­bres de ficció, pels per­so­nat­ges inven­tats que viuen tra­mes de men­tida. I si volem saber alguna cosa de filo­so­fia ens mirem un capítol de Merlí o anem a El racó de pen­sar de la Mònica Ter­ri­bas i el David Fernàndez. És curiós com les per­so­nes que viuen una vida cor­rent i es tro­ben immer­ses en la rea­li­tat quo­ti­di­ana, neces­si­ten les pàgines de la ficció per fugir d’aquesta rea­li­tat. En canvi, quan una per­sona està cons­truint de si mateix un per­so­natge esta­dista, com fan els polítics que volen arri­bar i man­te­nir-se a la pri­mera línia, neces­sita exem­ples i models reals per tal d’emmi­ra­llar-s’hi i sub­mi­nis­trar una dosi de rea­li­tat al seu propi per­so­natge encara per fer. I, com els mals escrip­tors, hi posa tant d’afany i ambició i s’estima tant el seu propi per­so­natge, que acaba sem­blant un Churc­hill de cartó pedra. Exem­ples? Mireu qual­se­vol roda de premsa de Pedro Sánchez en temps de coro­na­vi­rus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia