Opinió

De reüll

Alliberats 52 anys després

La Generalitat ha demanat la titularitat de l’AP-7 i l’AP-2

El dia 1 de setembre a la matinada els peatges de les principals autopistes catalanes aixecaran les barreres i alliberaran un total de 458 quilòmetres de pagament. Això ajusta un desequilibri històric que situava Catalunya com el territori de l’Estat espanyol més castigat a través de la mobilitat.

S’alliberen els peatges de l’AP-7 fins a la Jonquera, l’AP-2 en la seva connexió amb l’AP-7 al Vendrell, i l’autopista del Maresme, la C-32, i la C-33 entre Barcelona i Montmeló: peatges històrics. Però encara hi haurà algunes autopistes de pagament a Catalunya. La Generalitat ha demanat el traspàs de la titularitat de l’AP-7 i l’AP-2, malgrat que això signifiqui que n’haurà d’assumir el manteniment. El manteniment de la C-32 i la C-33 suposarà una inversió de sis milions d’euros, als quals caldrà sumar-hi 7,5 milions de les obres d’eliminació dels peatges i 15 milions més cada cinc anys per a actuacions extraordinàries. Per això, el pagament tornarà, a partir del 2024 i, per indicació de la UE, pagarà qui més contamini. La Generalitat aposta pel model de la vinyeta, una tarifa plana per poder circular per totes les autopistes i autovies. Permetrà el nou model garantir la qualitat de les carreteres i la desaparició dels col·lapses? Aquest seria el veritable alliberament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.