Opinió

Raça humana

Tití té nòvies i jo les vull desterrar

Els pantalons d’estiu de nena són sis centímetres més curts de mitjana que els de nen i la roba d’ells destaca termes com surf, onada o potencial, mentre que la d’elles –oh, sorpresa– s’inspira més en l’amor, els somnis o els nadons. Ho recull un estudi del diari alemany Süddeutsche Zeitung que ha reproduït Vilaweb, fet a partir de l’anàlisi de 20.000 peces de roba per a menors de deu anys dels webs de Zalando, H&M i About You. L’estudi confirma que les marques reforcen els estereotips de gènere. Les queixes de mares per les mides de la roba de nena són la tornada de cada estiu. Pantalons que ensenyen malucs quan les nenes no passen del metre trenta, roba de bany amb farcits que simulen un pit pronunciat –malgrat que ens ho disfressin de protecció–, samarretes que deixen al descobert melic o espatlles, i molt millor si poden ser les dues coses alhora... Les mares lliurem una batalla titànica contra aquestes imposicions però almenys, quan són petites, podem remenar i triar o engegar el farcit. Prepareu-vos pel que ve uns anys després, quan la guerra és contra els patrons que s’agafen a les nostres filles com una sangonera però, en aquest cas, veus com elles decideixen situar-se al bàndol contrari al teu. Et venen ganes de declarar una guerra 25 cops al dia –contra les marques, contra les xarxes, contra la filla–. També contra una mateixa, quan t’has autoconvençut que ets aliena a aquestes imposicions però et descobreixes cantant coses nauseabundes com “Tití me preguntó si tengo mucha’ novia’, hoy tengo una, mañana otra, pero no hay boda”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.