Opinió

mirades

Jordi Grau

Millora a la rotonda de Girona Sud

Amb els nous carrils d’accés i sortida, s’han acabat les perilloses cues que hi havia per una rotonda conflictiva

Era un dels grans problemes que tenia Salt amb les cues. Encara n’hi ha alguna, de retenció, en hores punta a la rotonda que, venint de la C-65, porta a Salt i a l’Espai Gironès, però la cosa ha millorat molt a l’altra rotonda, la que recollia el trànsit que, venint de la C-65, anava a Salt o a l’autopista, o el que sortint de l’AP-7 portava els vehicles a la C-65 o a Salt. Les cues eren emprenyadores i perilloses i s’han acabat amb l’entrada en funcionament dels carrils segregats que s’han construït. Aquests eviten passar necessàriament per la rotonda. És complicat explicar-ho però ara pots anar de Salt a l’autopista sense passar per la rotonda, venir de la C-65 i entrar a Salt i sortir de l’AP-7 i anar en direcció a la Costa Brava (o Girona) sense haver de trepitjar la rotonda.

És encara una solució a mitges, però ha servit per evitar cues i sobretot molt de perill d’accidents. Les cues que provocava la rotonda acabaven afectant l’AP-7: en la seva entrada per Girona Sud, provocava cues dins la mateixa autopista que la feien molt perillosa.

Tot això té antecedents i cal anar a buscar-los en l’acabament dels peatges de l’autopista el dia 1 de setembre del 2021. La circulació va augmentar de manera exponencial i l’emprenyament que suposava recollir el tiquet o pagar-lo es va transformar en emprenyament per la manca de seguretat, les cues quilomètriques a l’autopista i la sensació que hi havíem perdut bous i esquelles. Des de llavors anar per l’autopista s’ha convertit en esport de risc.

Les obres que han estalviat aquestes cues tenen història. Xavier Flores, director general d’Infraestructures de la Generalitat, va ser nomenat el gener del 2022 secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. Flores, barceloní de 55 anys, té un gran prestigi pel seu rigor tècnic en l’execució de projectes. I Xavier Flores va quedar enganxat en una d’aquestes cues quan venia a Girona i se’n va adonar, de la perillositat. Es van adoptar solucions més o menys ràpides. El carril amb limitació a 80 km/h des de Fornells fins a Girona Nord i les obres a la rotonda que eviten les cues a l’autopista. En Jordi Viñas, l’alcalde, va intentar que s’avancés l’obra que suposarà una nova entrada a Salt pel Campus de la Salut. No va ser possible, però les cues s’han acabat a la rotonda de l’AP-7, en tots sentits, i això és una bona notícia. Ara, en uns anys, 300 metres abans de la rotonda, es farà una sortida digna de la C-65 que suposarà una nova entrada a Salt i al Campus de la Salut. Per una vegada una solució provisional ha resultat ser l’adequada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.