El voraviu
Com les engalta ERC (III)
Ja és oficial la dada de com ens discriminen per no fer la farina plana
Com que això d’en Puigdemont va per llarg i portarà més cua que la núvia, em permetran que ho deixi per a més endavant, que hi ha temps i voravius de sobres per a tots els serrells que en pengen, que no són pocs. Què me’n distreu? Que justament ahir el govern va penjar al web la Memòria de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional 2022. És un PDF de 54 pàgines que detalla com es varen gastar els 21.896.429 € de publicitat que varen invertir. De com ens discriminen perquè no fem la farina plana, n’havia parlat el 2 de novembre del 2022 (“Com les engalta ERC”). N’havia tornat a parlar el 12 d’agost d’aquest any (“Com les engalta ERC (II)”). Eren dades d’elaboració pròpia, i m’atreveixo amb aquest (III) perquè són les seves dades. Signa el secretari de mitjans, Oriol Duran i Torres. La Generalitat ha publicat a 861 capçaleres de premsa, ràdio, televisió, internet i publicitat exterior. A 396 mitjans impresos hi ha facturat 8.995.575 €, dels quals 4.461.055 € als quatre diaris nacionals. A aquest diari li han contractat 458.611 €, i a l’Ara, que ven un 20% menys d’exemplars, 1.034.062 €, un 125% més. Per cert, tornem al començament. No els va semblar ben clar que el que va dir ahir en Puigdemont, que és el mateix que ha dit sempre, és el mateix que ha dit de les 155 monedes ençà, la nomenclatura d’ERC? És el primer que vaig pensar en sentir Patrícia Plaja. Tens raó! Diu el mateix que heu dit vosaltres aquests últims anys!