De reüll
Gràcies, Casas
I aquí estem tots, bavejant perquè una estrella mundial de la música, la nord-americana Selena Gomez, fa promoció d’un quadre de Ramon Casas en el seu nou videoclip, Love on. No només n’ha inclòs una reproducció, sinó que imita l’escena que el pintor va representar, amb una dona estirada al sofà després, segons la literatura artística, d’una llarga nit de festa. És la Jove decadent (Després del ball) que Casas va crear a París en l’últim sospir del segle XIX i que des del 1980 conserva el Museu de Montserrat, gràcies a la donació que en va fer Josep Sala Ardiz. Pagaria el que no tinc per saber quina persona de l’equip de la diva Selena Gomez va tenir la idea i crec que li perdonaria l’argument que estic segura que m’esgrimiria: que encaixa en l’estil afrancesat que respira el videoclip. Sí, perquè resulta que els pintors catalans van fer coses, com diria aquell expresident espanyol, a la capital mundial de l’art. Llàstima que aquí, amb l’autoestima sempre tan baixa, sovint ho ignorem fins que ve algú de fora, com més lluny millor, a dir-nos-ho. Les xarxes socials en van plenes, d’agraïments a la cantant. Abans que a ella, donem les gràcies a Ramon Casas, al col·leccionista per haver tingut tan bon ull per retenir un dels quadres de la seva millor època i per la seva generositat i al museu que el cuida i l’exposa al públic.