Opinió

De reüll

Tots suspesos

Fa una setmana que ens vam posar les mans al cap amb els mals resultats d’un estudi internacional que situa l’alumnat de quart de primària de Catalunya a la cua d’una llista de 33 països pel que fa al domini de les matemàtiques i les ciències. En concret, segons l’Associació Internacional per a l’Avaluació del Rendiment Educatiu (IEA), el 41,8% dels alumnes catalans tenen un nivell baix (29,9%) o molt baix (11,9%) de matemàtiques. Els coneixements dels mateixos escolars en ciències també els deixa a la banda baixa del conjunt de països analitzats. Uns resultats que, en definitiva, confirmen el nivell deficient ja detectat a l’informe Pisa de l’any passat. I quan tot just comencem a pair aquest fracàs, que és educatiu però sobretot social, i a assenyalar ja algunes solucions, es fa públic un informe de l’OCDE que situa la població adulta de l’Estat espanyol (d’entre els 16 i els 65 anys) per sota de la mitjana en comprensió i resolució de problemes. En aquest rànquing de 31 països, Espanya se situa més de 10 punts per sota de la mitjana i s’equipara a Xile, Croàcia, França, Hongria, Israel, Itàlia, Corea del Sud, Lituània, Polònia i Portugal. Són dades que dibuixen un panorama descoratjador: infants, joves i adults, tots necessitem millorar molt en competències bàsiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia