De reüll
Tots suspesos
Fa una setmana que ens vam posar les mans al cap amb els mals resultats d’un estudi internacional que situa l’alumnat de quart de primària de Catalunya a la cua d’una llista de 33 països pel que fa al domini de les matemàtiques i les ciències. En concret, segons l’Associació Internacional per a l’Avaluació del Rendiment Educatiu (IEA), el 41,8% dels alumnes catalans tenen un nivell baix (29,9%) o molt baix (11,9%) de matemàtiques. Els coneixements dels mateixos escolars en ciències també els deixa a la banda baixa del conjunt de països analitzats. Uns resultats que, en definitiva, confirmen el nivell deficient ja detectat a l’informe Pisa de l’any passat. I quan tot just comencem a pair aquest fracàs, que és educatiu però sobretot social, i a assenyalar ja algunes solucions, es fa públic un informe de l’OCDE que situa la població adulta de l’Estat espanyol (d’entre els 16 i els 65 anys) per sota de la mitjana en comprensió i resolució de problemes. En aquest rànquing de 31 països, Espanya se situa més de 10 punts per sota de la mitjana i s’equipara a Xile, Croàcia, França, Hongria, Israel, Itàlia, Corea del Sud, Lituània, Polònia i Portugal. Són dades que dibuixen un panorama descoratjador: infants, joves i adults, tots necessitem millorar molt en competències bàsiques.