Articles

Taquigol

L'any rosellià

«No us fallaré», va ser la pro­mesa repe­tida amb força deter­mi­nació que va pro­nun­ciar San­dro Rosell quan, ja nome­nat pre­si­dent, es va diri­gir a la família bar­ce­lo­nista. Ningú no li va dema­nar que es posés cap sos­tre per ava­luar-se en el temps, ja que s'entén que si als juga­dors i als entre­na­dors se'ls demana el màxim quan entren a for­mar part del Barça, no s'exi­girà menys als seus ges­tors. Però ell va voler repe­tir el «no us fallaré» per esta­blir una distància de con­fiança amb els bar­ce­lo­nis­tes i dri-los que al davant hi havia un dels seus. Bé, doncs aquest és el punt de par­tida: si Rosell ha fallat o l'ha encer­tat.

Per poder mesu­rar-ho cal mirar l'equip i l'enti­tat fa un any i tor­nar-ho a fer ara per veure què és el que ha can­viat i en quin signe. L'equip, el més impor­tant i el pal de paller de la ins­ti­tució, està igual o millor, fins i tot, a causa dels èxits espor­tius, a través dels quals s'ha gene­rat molt més interès per ell arreu. En què ha millo­rat l'equip la nova direc­tiva? Bé, pot­ser és l'àmbit on menys inter­ven­ci­ons li ha cal­gut fer, per no dir cap.

De fet, en el cas de la tran­sició de poder en el Barça l'estiu pas­sat s'ha produït un fet únic en el món: és el pri­mer cop que una nova junta direc­tiva pren el poder d'una ins­ti­tució sense haver de tocar res en la par­cel·la espor­tiva de cap dels equip a causa de l'altíssim nivell de tots, pre­pa­rats per com­pe­tir en les seves lli­gues i a Europa. Un fet únic, sens dubte, el d'arri­bar a la pre­sidència d'un club i no haver de pre­o­cu­par-se per la part més impor­tant: l'espor­tiva.

En el ves­sant de gestió diària, pot­ser a l'equip de Rosell se li poden fer molts retrets, des de com va abor­dar la pri­mera assem­blea de com­pro­mis­sa­ris, amb l'escar­ni­ment con­tra els dar­rers ges­tors, fins a la pujada dels abo­na­ments i les reta­lla­des de secció apro­fi­tant un estat de joia en el club. És clar que molts es pen­sa­ven que després d'anys agi­tant l'entorn i fent d'amics invi­si­bles en el bar­ce­lo­nisme, tot just arri­ba­rien al club i seria bufar i fer ampo­lles, però la cosa no ha sor­tit com pen­sa­ven perquè una rea­li­tat és estar a l'opo­sició amb més o menys visi­bi­li­tat donant classe de tot i una altra, asseure's a la pol­trona i diri­gir aquesta mul­ti­na­ci­o­nal de les emo­ci­ons.

N'apren­dran, perquè és llei de vida anar adqui­rint experiència quan es fa camí. Els pro­ble­mes vin­dran, si és que així passa, quan hagin d'impul­sar el seu pro­jecte espor­tiu, però lla­vors de ben segur que l'enti­tat estarà sane­jada, haurà dei­xat de ser una misèria com així la reco­nei­xen i es podran pren­dre unes lli­ber­tats que ara estan des­car­ta­des.

a l'alça per l'ACB. Després del desencís que va provocar l'any passat la pèrdua de la Lliga ACB, l'equip de Xavi Pascual no ha permès en els dos primers partits de la final cap sorpresa. L'entrenador ha sabut enfortir un equip que quan es posa a defensar és únic, i al davant, amb l'encert de Navarro, Lorbek i Anderson, resulta demolidor. Molta sort.
de baixada Pluja en les curses. No fa gaire s'ha transmès des de la cúpula de la F-1 la idea d'establir un sistema perquè les curses puguin ser declarades en pluja amb un sistema manual; és a dir, regar la pista. Després del cap de setmana a Anglaterra i el Canadà, potser que aquesta idea vagi a la paperera, ja que hem quedat fastiguejats que l'aigua hagi trinxat dos bons espectacles.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.