Opinió

Apunts

Mestres

La con­se­llera d'Ense­nya­ment, Irene Rigau, creu que s'ha de millo­rar la for­mació dels mes­tres, sobre­tot pel que fa a les matemàtiques. Segons la con­se­llera, una de les raons, no l'única, per les quals Cata­lu­nya ocupa una posició dis­creta (per dir-ho suau­ment) en el sacra­lit­zat informe Pisa és perquè els mes­tres no ense­nyen prou bé les matemàtiques.

L'ense­nya­ment, com la medi­cina, el peri­o­disme i altres fei­nes, és un ofici. Tenir un currículum acadèmic bri­llant no asse­gura que aque­lla per­sona serà un bon mes­tre, metge o peri­o­dista. Cer­ta­ment, és més pro­ba­ble que ho sigui, però no és cap garan­tia.

Un ser­vi­dor de vostès havia de començar a for­mar-se com a mes­tre el mateix dia que el gran gene­ral rebel va tras­pas­sar. Vaig engan­xar un període difícil a la uni­ver­si­tat. Expli­cant que el meu segon curs es va reduir a tres set­ma­nes reals, ja està tot dit. Doncs bé: conec gent de la meva pro­moció que, amb un currículum acadèmic lamen­ta­ble per culpa de les cir­cumstàncies, són ara uns pro­fes­si­o­nals excel·lents. És clar que després van haver d'espa­vi­lar-se i adqui­rir amb cur­sos com­ple­men­ta­ris la for­mació que la uni­ver­si­tat els havia negat. Però l'essència és que vivien el seu ofici, i que tot sacri­fici els sem­blava poc.

L'essència del magis­teri no és tant el conei­xe­ment, que també importa, com saber trans­me­tre'l de la millor manera pos­si­ble.

Amb tot, hi ha una fórmula màgica per acon­se­guir bons pro­fes­sors de matemàtiques: tri­pli­car-los el sou. I, en deu anys, el pro­blema aquest de l'informe Pisa, resolt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.