L'APUNT
Desídia o mala fe
Desídia. “Manca d'activitat per negligència o per incúria”, segons el Diccionari de la Llengua Catalana. Un qualificatiu que, a primera vista, sembla el més adient per valorar l'actual situació als trams aturats a l'N-II a la Selva i el retard, ja consumat, en l'entrada en servei de l'alta velocitat entre Barcelona i Figueres. Desídia, semblaria, que hi ha hagut entre el govern sortint del PSOE i l'entrant del PP. El socialista perquè no va adjudicar el tram Caldes-Sils de l'N-II a l'octubre, quan podia fer-ho perfectament i també es va despreocupar de posar a licitació dues obres cabals per tenir el TAV a punt a finals d'aquest any, tal com estava previst: la col·locació de la via entre Mollet i Barcelona i l'estació provisional de Girona. El popular perquè, només d'arribar, va preferir aturar-ho tot a Foment durant setmanes. Per revisar-ho tot i preveure futurs estalvis, van dir. Total que, entre uns i altres, hi hagut una manca d'activitat per negligència que ha perjudicat greument els interessos econòmics gironins i també de l'Estat mateix. Algú al ministeri de Foment va comptar, per exemple, quant costaria de més la indemnització ja per si mateixa milionària a la constructora del túnel del TAV al Pertús si s'aturava l'adjudicació de les obres que faltaven a la resta de la línia? Tot apunta que no. Buscaven estalviar i al final hauran de pagar! I tot això sense pensar que, directament, hi hagi hagut mala fe. Perquè altres projectes similars d'altres regions van ser posats a licitació per Foment sense problemes durant aquelles dates. Misèries de la política que encara en posen més sobre uns temes que haurien d'estar resolts no fa mesos, sinó fa anys!