Opinió

L'APUNT

Desídia o mala fe

Desídia. “Manca d'activitat per negligència o per incúria”, segons el Diccionari de la Llengua Catalana. Un qualificatiu que, a primera vista, sembla el més adient per valorar l'actual situació als trams aturats a l'N-II a la Selva i el retard, ja consumat, en l'entrada en servei de l'alta velocitat entre Barcelona i Figueres. Desídia, semblaria, que hi ha hagut entre el govern sortint del PSOE i l'entrant del PP. El socialista perquè no va adjudicar el tram Caldes-Sils de l'N-II a l'octubre, quan podia fer-ho perfectament i també es va despreocupar de posar a licitació dues obres cabals per tenir el TAV a punt a finals d'aquest any, tal com estava previst: la col·locació de la via entre Mollet i Barcelona i l'estació provisional de Girona. El popular perquè, només d'arribar, va preferir aturar-ho tot a Foment durant setmanes. Per revisar-ho tot i preveure futurs estalvis, van dir. Total que, entre uns i altres, hi hagut una manca d'activitat per negligència que ha perjudicat greument els interessos econòmics gironins i també de l'Estat mateix. Algú al ministeri de Foment va comptar, per exemple, quant costaria de més la indemnització ja per si mateixa milionària a la constructora del túnel del TAV al Pertús si s'aturava l'adjudicació de les obres que faltaven a la resta de la línia? Tot apunta que no. Buscaven estalviar i al final hauran de pagar! I tot això sense pensar que, directament, hi hagi hagut mala fe. Perquè altres projectes similars d'altres regions van ser posats a licitació per Foment sense problemes durant aquelles dates. Misèries de la política que encara en posen més sobre uns temes que haurien d'estar resolts no fa mesos, sinó fa anys!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.