L'APUNT
L'aeroport de Vilobí
Ferrovial ha de vendre l'aeroport de Stansted per coses de la competència i dels monopolis; en canvi, a l'Estat espanyol ningú no fa res contra el monopoli d'AENA. I malgrat AENA, que sempre posa pals a les rodes als aeroports catalans, el Prat ja supera Barajas en nombre de viatges directes, i l'aeroport de Girona, que semblava condemnat, torna a aixecar el cap. És bo repassar les dades de l'activitat a l'aeroport gironí durant els darrers mesos per adonar-se que té un gran potencial i que amb les polítiques adequades i amb un gestor independent tindria un gran futur. L'aeroport de Vilobí durant anys ha fet guanyar molts diners a AENA, que després els ha invertit en infraestructures milionàries fora de Catalunya. Els 1,5 milions de passatgers de Girona, en cinc mesos, i l'ocupació dels vols, que supera el 80%, demostren que Girona es consolida com el segon aeroport de Catalunya i un dels importants de l'Estat.