Opinió

L'APUNT

L'hora de Figueres

Potser era més prudent esperar que comencessin les obres de la reivindicada sortida nord de l'autopista a Figueres, però té tota la raó l'alcaldessa, Marta Felip, quan reclama més esforços per millorar la mobilitat al seu municipi. En els últims temps, l'Alt Empordà, i la seva capital, semblen inevitablement sotmesos a l'infortuni de les males notícies: el devastador incendi forestal de l'estiu passat, la negativa dels militars a continuar cedint el monumental castell de Sant Ferran per a usos civils, la sotragada del cas Manga, els enllaços pendents a l'autopista, la mala solució aplicada a l'estació del TAV a Vilafant, el pas a nivell del tren a la carretera de Roses i, sobretot, el desdoblament mai concedit per a la ratera del cinturó de ronda, que l'exalcalde i actual conseller de Territori, Santi Vila, va definir gràficament com el corredor de la mort. Mentrestant, farta de veure el degoteig de sortides planificades a l'AP-7 a l'altura de la ciutat de Girona, l'alcaldessa reclama que l'autopista faci també de cinturó de ronda a Figueres. Una petició que ens recorda un concepte molt de moda durant la recuperació de les llibertats però que ara sembla exclòs del vocabulari polític: equilibri territorial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.