LA GALERIA
Fet a Girona
“Feta des de Girona cap al món. Global, amb una tirada mundial i atemporal.” Aquestes són les premisses de la nova revista digital Unbreak, creada a Girona, que aquesta mateixa setmana s'ha presentat en societat. Unes declaracions de principis que són la clau de tot el mèrit que es mereix un projecte nascut al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. Un mèrit que passa per ser capaços de fer coses des de Girona, de fer coses cap al món amb una mirada global i de fer-ho en moments adversos com els actuals. Es podrà discutir sobre si els continguts de la revista agraden o no, o sobre si el suport digital és el futur del periodisme i el que farà serà posar fi a productes en paper com aquest mateix diari, o sobre si aquesta digitalització obre una escletxa generacional insalvable. Totes aquestes discussions seran molt legítimes. Però on ens hauríem d'aturar és a reflexionar sobre el fet que a casa nostra no solament es fan moltes coses i molt interessants, sinó que s'engeguen molts projectes que arriben arreu. Tot i que massa sovint passin desapercebuts per a la majoria. Els gironins hem de saber que al costat de casa es pensen, dissenyen i fabriquen molts productes i serveis per a aquest mercat global que cada vegada, ens agradi o no, és més digital i tecnificat. Els gironins hem de saber-ho per aprendre a valorar, també, el que es fa a casa nostra i no només allò que ens arriba amb el segell Made in... Les noves tecnologies –ja sé que hauríem de deixar de dir que són noves– ofereixen unes oportunitats que de moment semblen il·limitades. Tot just fa quatre dies era impensable que un veí de Buenos Aires es pogués descarregar i llegir al seu ordinador o tauleta una revista pensada, creada, dissenyada i redactada a Girona. I insisteixo que el mèrit de tot plegat el trobo no tant en el producte en si mateix, que agradarà més o menys, sinó en el que representa que aquí i ara hi hagi emprenedors i no tant emprenedors que no defalleixen a l'hora de tirar endavant. L'entorn ens ha imbuït de tanta negativitat que la presentació d'aquest nou producte enmig de gent jove, optimista i il·lusionada fa pensar que no tot està perdut. És cert que poden arribar dificultats, que una iniciativa no qualli o que una empresa no se'n surti. Però és molt reconfortant comprovar que encara hi ha persones que pensen que tot és possible.