Opinió

L'APUNT

El tren que Franco mai no va voler

Ahir es van trencar fronteres en el món del ferrocarril a l'Estat espanyol. L'estrena del primer viatge en alta velocitat des de Barcelona fins a París, vint-i-cinc anys després que aquesta línia fos declarada prioritària, és un clar exemple de com se solucionen les prioritats. Tampoc queden clares, ni s'han resolt, les conseqüències negatives que tindrà per a Portbou la desaparició dels Talgo i els trens hotel nocturns que deixaran de circular per aquesta població eminentment ferroviària. Han estat anys de negociacions entre els governs espanyol i francès per aconseguir l'homogeneïtzació dels d'operadors de ferrocarril europeus que ara podran circular per l'Estat espanyol i que trencaran una de les rèmores de l'aïllacionisme del franquisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia