Opinió

Keep calm

Àlex Cruz

L'expresident de Vueling està considerat una eminència, però
és un estafador irresponsable

Aquest país té tanta oferta d'oci que el govern se n'ha anat de cap de set­mana men­tre 76.000 per­so­nes que­da­ven a l'esta­cada a l'aero­port del Prat. On eren? Al Canet Rock? A les hava­ne­res de Cale­lla? A la pis­cina del poble? La Gene­ra­li­tat no és l'admi­nis­tració com­pe­tent al Prat. Però la Gene­ra­li­tat s'ha de fer res­pon­sa­ble de tot el que passa a Cata­lu­nya. Volen cons­truir un estat cada dia o només de dilluns a diven­dres? Per què l'Agència Cata­lana de Con­sum no s'ha pre­sen­tat fins dilluns? Una pena. Això sí, superada per l'admi­nis­tració com­pe­tent, és a dir el govern de l'Estat, que també s'ha espe­rat a dilluns a con­vo­car l'empresa. I, last but not least, sinó al con­trari: Vue­ling. I Vue­ling té uns res­pon­sa­bles. L'actual es diu Javier Sánchez-Pri­eto, que culpa l'ante­rior, però té la barra d'enviar una comer­cial a cul­par una vaga a França que només els ha afec­tat a ells i no té la valen­tia de donar la cara. I l'ante­rior, el prin­ci­pal cul­pa­ble, és Álex Cruz. Un senyor que es va gua­nyar el càrrec de pre­si­dent d'IAG –Vue­ling, Ibe­ria, Bri­tish– dei­xant una com­pa­nyia estres­sada i a punt per esta­far milers de per­so­nes venent més vols dels que podia assu­mir. El senyor Cruz està con­si­de­rat una eminència. Però és un esta­fa­dor irres­pon­sa­ble. Perquè ja sabia el que havia pas­sat els dar­rers estius i, abans de mar­xar, va tor­nar a pla­ni­fi­car el del 2016 de la mateixa manera. I ha jugat amb els diners, les il·lusi­ons i la segu­re­tat de la gent. Igual que en les democràcies el ciu­tadà té el vot per cas­ti­gar a qui ho fa mala­ment, a les eco­no­mies de mer­cat el ciu­tadà pot dei­xar de com­prar el pro­ducte. I això és el que es mereix Vue­ling. Una altra cosa és que la com­pa­nyia, com passa ocu­pant el 40% del Prat, abusa de posició domi­nant, com ho demos­tra el fet que va ser Vue­ling, quan Cruz ja era el con­se­ller dele­gat de Josep Piqué, qui va denun­ciar Spa­nair a Brus­sel·les per evi­tar que rebés l'ajut que hau­ria gene­rat com­petència i que pre­te­nia con­ver­tir el Prat en un hub inter­con­ti­nen­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.