Política

ALBERT SERRA

ALCALDE DE RODA DE TER (IPR)

“A La Blava ara mateix no se li pot donar cap ús”

“Entenc que vam fer una molt bona feina en el tema dels pressupostos, que per primera vegada els vam fer participatius”

“Com a servei aquest mandat procurarem tirar endavant un tanatori”

“La prioritat invertida sobretot està pensada pel fet que és molt dificultós passejar amb cotxet o amb cadira de rodes”

El futur del país des de l'alcaldia
Albert Serra Vergara, nascut el 1977, és enginyer superior agrònom per la Universitat de Lleida i màster per EAE Business School i per la UAB. Empresari d'una consultoria, ha estat membre del GEMI i del CP Roda. A més d'alcalde és regidor de Governació i Hisenda, mentre que en la legislatura 2007-2011 va ser segon tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme i Noves Tecnologies. Sobre la independència del país, recorda una frase que es pot llegir a la sortida del pont Nou del poble, vila natal de Bac de Roda, signatari del Pacte dels Vigatans: “Serem el que vulguem ser.”
[L'escola Emili Teixidor] és de justícia que es faci
i vull agrair la paciència dels veïns

Albert Serra es va estre­nar com a alcalde de Roda de Ter l'any pas­sat després que en el man­dat ante­rior va ser el por­ta­veu d'IPR-PM, grup a l'opo­sició.

Com ha anat el pri­mer any i escaig d'alcal­dia?
Per­so­nal­ment en faig una valo­ració posi­tiva, perquè amb el por­ta­veu de CiU ja ens coneixíem, havíem estat junts a l'opo­sició. Aquest pri­mer any ha ser­vit per reforçar i tenir encara més sòlid l'equip de govern. El pri­mer any sol ser de pla­ni­fi­cació, però nosal­tres hem fet mol­tes coses. Hem inver­tit més de 300.000 euros en ser­veis per al muni­cipi i hem fet una cosa que no es veu però és impor­tant per al ciu­tadà: hem acon­se­guit abai­xar de forma sig­ni­fi­ca­tiva –en més de 100.000 euros– el rebut de l'IBI dels ciu­ta­dans.
Haver estat a l'opo­sició li va fer tenir molt clares les pri­o­ri­tats, en cas de ser alcalde?
No només per haver estat a l'opo­sició sinó que fa dos man­dats ja vaig estar al govern. Amb vuit anys d'experiència tens una visió prou clara de les neces­si­tats del poble.
ERC no els ho posa fàcil. Per començar ja va votar en con­tra dels pres­su­pos­tos d'aquest any, de 4,4 mili­ons d'euros.
Jo entenc que vam fer una molt bona feina en el tema dels pres­su­pos­tos, que per pri­mera vegada els vam fer par­ti­ci­pa­tius. La segu­re­tat era una pri­o­ri­tat –per a tot l'any es van pres­su­pos­tar qua­tre vigi­lants– i la par­tida que més va aug­men­tar va ser la de ser­veis soci­als. Si el 2015 tenien pres­su­pos­tats 85.770 euros, el 2016 són 118.041 euros, un incre­ment del 38%. Per al ser­vei de tele­as­sistència es va fer mans i mànigues perquè no hi hagués llis­tes d'espera. Com a ser­vei, aquest man­dat també pro­cu­ra­rem tirar enda­vant un tana­tori. Estem mirant que una empresa en tin­gui la con­cessió perquè a l'Ajun­ta­ment no li costi diners.
El que final­ment ha començat aquest any són les obres de l'escola Emili Tei­xi­dor.
Era una demanda del poble de feia més de deu anys i espe­rem tenir-la l'any que ve. És de justícia que es faci i sobre­tot vull agrair la paciència als veïns que s'han vist afec­tats pel pro­jecte urbanístic, per haver hagut de requa­li­fi­car una zona, i als pares i mares que no han pogut veure efec­tiva l'escola.
El mes pas­sat van tor­nar a reno­var amb la parròquia el llo­guer de les ins­tal·laci­ons de l'escola actual. Quina uti­li­tat pre­ve­uen per a aquell espai quan quedi lliure?
El con­tracte que vam sig­nar és per a un any i pror­ro­ga­ble per a nou més. Una de les fina­li­tats que li podríem donar és tras­lla­dar-hi l'Escola de Música. Cada any s'hi apun­ten més alum­nes i a la torra de Can Pla­no­les no tenim espai.
Roda de Ter té un nucli històric tan tran­si­tat perquè s'hi hagi ins­tau­rat la pri­o­ri­tat inver­tida?
La pri­o­ri­tat inver­tida sobre­tot està pen­sada pel fet que és molt difi­cultós pas­se­jar amb cot­xet o amb cadira de rodes. Per millo­rar l'acces­si­bi­li­tat et tro­bes una dis­con­tinuïtat entre el pont Vell i el car­rer Bac de Roda. En la pri­o­ri­tat inver­tida la pla­ta­forma única és impor­tant però també ho és eixam­plar les vore­res per fer-les més tran­si­ta­bles.
Què s'ha de fer amb la fàbrica La Blava?
La Blava està en un àmbit par­ci­al­ment inun­da­ble i això té efec­tes en el que vul­guis dur-hi a terme. Des de l'ACA es va des­a­con­se­llar l'ús resi­den­cial i qual­se­vol altre que suposés grans aglo­me­ra­ci­ons de gent. La con­clusió és que a La Blava l'únic ús que se li per­met és l'ori­gi­nal, l'indus­trial, però per als cami­ons no és fun­ci­o­nal. Està cata­lo­gat per la Gene­ra­li­tat com a patri­moni però ara mateix no se li pot donar cap ús.
Roda té una bona oferta de sòl indus­trial?
Tenint en compte que la superfície del muni­cipi és de 2,23 km² tenim el de Malars i el del Puig Vell, on ara hi ha 13 par­cel·les venu­des –i no 21 com ERC deia abans de la cam­pa­nya elec­to­ral– de 28. S'hi estan fent obres i es comença a moure.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia