Política

ERC reclama la unitat de l’àrea urbana en mobilitat

Els republicans consideren que Girona ho ha de liderar però també que hi hagi una planificació conjunta

Proposen potenciar la xarxa de carrils bici

Les can­di­da­tu­res d’Esquerra de l’àrea urbana de Girona recla­men tre­ba­llar con­jun­ta­ment la mobi­li­tat amb la capi­tal, que ho ha de lide­rar, però alhora que hi hagi una pla­ni­fi­cació con­junta. Els caps de llista i veïns de Girona, Sarrià de Ter, Quart, Salt, Sant Julià de Ramis, For­nells de la Selva, Bes­canó, Llam­bi­lles, Vila­bla­reix, Cervià de Ter i Sant Gre­gori van par­ti­ci­par ahir al mig­dia en una peda­lada en favor de la mobi­li­tat sos­te­ni­ble que va sor­tir de la plaça Cata­lu­nya i va fina­lit­zar a la zona del pícnic de la Devesa.

L’alcal­da­ble d’ERC per Girona, Quim Ayats, va asse­nya­lar que aquest “tre­ball con­junt, des del trans­port públic fins a una xarxa de car­rils bici, com a àrea urbana, no s’ha fet”. Per Ayats, un exem­ple clar és la pla­ni­fi­cació con­junta dels car­rils bicis més enllà dels límits muni­ci­pals. Per l’alcal­da­ble de Salt, Jordi Viñas, és “essen­cial crear car­rils bici que unei­xin tots els muni­ci­pis”. L’objec­tiu és faci­li­tar l’ús de la bici­cleta com a mitjà de trans­port habi­tual. Viñas va posar d’exem­ple la manca de coor­di­nació en la tra­ves­sia de Santa Eugènia. “En canvi, s’ha arri­bat a un con­sens amb la línia 9 de bus que uneix Salt amb la UdG”, va recor­dar. L’alcal­da­ble de Vila­bla­reix, David Mas­cort, va insis­tir que Girona “ha de ser la capi­tal de l’àrea urbana, també quant a la mobi­li­tat” i va recor­dar l’aposta que ha fet el muni­cipi pels car­ris bici però que no con­necta amb Girona. “Hi ha el pro­jecte fet però no la inversió”, va afe­gir Mas­cort. L’alcal­da­ble de Vila­bla­reix va recal­car que l’aposta per la mobi­li­tat sos­te­ni­ble i la coor­di­nació entre els muni­ci­pis que con­for­men l’àrea urbana con­tri­bui­ria a solu­ci­o­nar altres pro­ble­mes com l’apar­ca­ment. Els can­di­dats també es van com­pro­me­tre a estu­diar la via­bi­li­tat de crear una xarxa de Giro­cleta que inclo­gui la resta de muni­ci­pis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia