Política

El govern espanyol nega el principi d’acord anunciat per Calvet en relació als camions a l’N-240 de Lleida a Montblanc

El subdelegat José Crespín diu després de reunir-se amb l’associació de transportistes que “no s’han produït avenços remarcables en el darrer mes i mig”

El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, ha negat aquest dimarts que hi hagi un principi d’acord entre la Generalitat i Foment per al desviament de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i Lleida tal com va anunciar dissabte passat el conseller de Territori, Damià Calvet, en una visita a Juncosa (Garrigues).

Crespín ho ha comunicat així als representants de l’Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (ASOTRANSLLEIDA) amb qui s’ha reunit per “sortir del pas” d’aquestes informacions recents, i també per comunicar-los que malgrat que continuen treballant pendents dels estudis tècnics i econòmics, “ara per ara no s’han produït avenços remarcables en el darrer mes i mig”.

El conseller Damià Calvet va anunciar dissabte passat a Juncosa un principi d’acord amb el Ministeri de Foment pel desdoblament de l’N-240 entre Montblanc i Lleida i alliberar el peatge de l’AP-2 per als camions. El conseller va dir que aquesta mesura comportaria acabar amb les bonificacions i el desviament de camions entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. Calvet també va detallar que s’està negociant amb Foment i que s’esperava que aquesta mesura fos una realitat a la tardor.

El subdelegat del govern espanyol a Lleida però, ha volgut desmentir aquest dimarts el principi d’acord anunciat per Calvet i ha dit que no hi ha hagut cap novetat en el darrer mes i mig. José Crespín ha traslladat als representants d’ASOTRANSLLEIDA que es continua estudiant amb “molt d’interès” les demandes del sector i del territori i ha afegit que l’objectiu del Ministeri de Foment és “mantenir el diàleg amb la voluntat que hi pugui haver un acord entre totes dues parts”.

Des de la subdelegació del govern a Lleida es recorda que el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha reiterat en diverses ocasions que per abordar aquesta qüestió cal una “voluntat de consens entre totes les parts”, ja que les competències de Trànsit estan referides a la Generalitat. Foment assumeix íntegrament, des de l’entrada en vigor del desviament de camions de l’N-240 a l’AP-2 (tram Les Borges Blanques – Pla de Santa Maria), el cost d’aquesta mesura acordada pel Consell de Ministres (31 d’agost de 2018) que puja a 14 milions d’euros. Segons el govern espanyol, del 50% restant del cost se’n fan càrrec els mateixos transportistes “davant la negativa de la Generalitat a assumir aquesta part”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

Creix la tensió en les protestes contra Israel a les universitats

barcelona
Pere Aragonès
President de la Generalitat i candidat d’ERC el 12-M

“El problema no ha estat l’estratègia els últims tres anys, sinó qui la liderava”

Barcelona

Seguretat en clau de país

Girona
estats units

L’Església Metodista autoritza que hi hagi clergues homosexuals

barcelona

Vergés (Junts): “Hem vingut a gestionar tots els temes”

olot
escòcia

L’SNP supera una moció de censura al Parlament

barcelona
política

Puigdemont reprèn la campanya entrant en el cos a cos amb els socialistes

barcelona

ERC reivindica l’atur més baix dels últims 15 anys

girona
xina

Pequín controlarà per llei la informació de les xarxes socials

barcelona