Política

Suport al procés sobiranista

Els carrers seran de l’1-O

A poc menys de tres setmanes de la celebració del referèndum, diversos municipis han decidit posar el nom de l’1 d’octubre a places i carrers

La majoria són poblacions que van viure episodis de violència policial

Unes de les primeres imatges de la violència policial que van arribar l’1 d’octubre passat van ser les de Sant Julià de Ramis (Gironès), on estava previst que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, votés. Just l’endemà, el municipi celebrava un ple extraordinari per condemnar els fets i acordava per unanimitat canviar el nom de la plaça on hi ha el pavelló, que aquell dia va funcionar com a col·legi electoral, que des de llavors rep oficialment el nom de plaça de l’1 d’Octubre. La decisió ja s’ha fet efectiva i des de finals d’aquesta setmana la plaça ja llueix la placa que acredita el nou nom oficial.

L’exemple de Sant Julià ha estat seguit en aquestes darreres tres setmanes per diferents poblacions, la majoria de les quals ho han fet com a resposta a episodis de violència policial que van afectar la mateixa població. En aquest sentit, han volgut homenatjar els afectats i l’esperit de la jornada posant el seu nom als llocs on es va votar l’1 d’octubre.

Aquest és el cas de Sant Carles de la Ràpita, on la càrrega policial va deixar una vuitantena de ferits, segons l’Ajuntament, i que aquesta mateixa setmana ha aprovat que la plaça annexa al pavelló firal on es guardaven les urnes passi a dur aquest nom. A Mont-roig del Camp, on la Guàrdia Civil va fer una de les darreres càrregues de la jornada, també posaran aquest nom al carrer on hi ha l’institut Antoni Ballester, igual que Móra la Nova al pavelló on es va votar. Llagostera farà el mateix amb el parc on la població es va concentrar, i Solsona ha obert un procés de participació per fer el canvi de nom de la plaça del col·legi electoral, i que de moment no tenia nom. Amposta, que va decidir concentrar totes les urnes al pavelló firal, està fent els tràmits perquè l’equipament passi a dir-se 1 d’octubre. A Tortosa han aprofitat la data per acomplir una assignatura pendent: donar un nou nom a la plaça Joaquim Bau, un personatge que va assumir càrrecs durant el franquisme i que va ser alcalde durant la dictadura de Primo de Rivera. En altres llocs, en canvi, la iniciativa ha estat de tipus simbòlic i ha anat a càrrec de ciutadans: a Aiguaviva, una pintada va canviar el nom de la plaça de la Constitució, i a Barcelona un hacker va rebatejar com a 1 d’octubre la plaça Espanya a Google Maps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

conflicte bèl·Lic a l’est d’europa

Principi d’acord entre Varsòvia i Kíiv pel pas del gra ucraïnès

barcelona

El Consell per la República pregunta a les bases si promou el bloqueig de la investidura de Sánchez

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA preparen un nou paquet d’ajuda a Kíiv

barcelona
tensió al caucas

Armènia desafia el Kremlin i ratifica l’Estatut de Roma, que permet detenir Putin

barcelona

El Senat aprova una moció del PP contra l’amnistia

barcelona
estats units

Hunter Biden es declara no culpable de possessió il·legal d’una arma quan consumia drogues

barcelona

LA CUP insisteix que “toca referèndum o referèndum”

barcelona

Feijóo: “M’interessa molt més el que digui Puigdemont que el que digui Sánchez”

barcelona
país basc

Iturgaiz deixa la presidència del PP al País Basc

barcelona