CiU reclama majors descomptes per als usuaris de la C-32 que més la utilitzin

Si el govern català només preveu un 20%, els nacionalistes volen que la bonificació arribi al 60%

Les bonificacions a l'autopista C-32, a l'altura del Maresme, s'han de començar a aplicar aquest any. Els descomptes seran una mesura temporal fins que hi hagi una alternativa gratuïta al trànsit que substitueixi l'actual carretera N-II. La Generalitat i el Consell Comarcal del Maresme estudien com han de ser aquestes rebaixes, però ahir CiU es va desmarcar del document marc que hi ha sobre la taula i que, segons l'administració comarcal, estava a punt de consensuar-se.

La federació nacionalista considera que els descomptes que proposta el Govern català beneficiaran molt pocs usuaris, ja que dos dels tres condicionants –el de vehicles ecològics i els d'alta ocupació– són molt difícils d'aplicar. Per aquest motiu, el diputat d'infraestructures de la federació, Josep Rull, va defensar ahir que s'ha de premiar més el nombre de viatges. Rull no s'oposa al 40% de rebaixa que correspondria al vehicle ecològic i al d'alta ocupació, però considera que els descomptes pel nombre de trajectes hauria de ser superior i arribar fins al 60% perquè d'aquesta manera els conductors que complissin tots els requeriments quedarien exempts de pagar els peatges de la C-32.

Les propostes de CiU no es queden aquí i també reclamen que hi hagi una bonificació total, del 100%, per als veïns de la comarca que realitzin trànsits interns. Aquest descompte seria d'aplicació directa, i a diferència de la resta de bonificacions, funcionaria els set dies de la setmana. El diputat Josep Rull aposta perquè aquestes mesures s'apliquin a tota la comarca, sense distingir el Baix Maresme de l'Alt Maresme.

L'última paraula la té el grup de peatges del Parlament

El president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo, no amagava ahir que la proposta de CiU era més avantatjosa que la del govern català. Tot i no decantar-se obertament per cap d'elles, Jo apunta que el text sobre el qual el Consell Comarcal ha de pronunciar-se parla únicament de tirar endavant la proposta que el grup de peatges del Parlament aprovi. «Són ells els que han de decidir quin és el millor sistema per aplicar al Maresme», va afegir-hi el socialista Josep Jo. La formació que ahir va lamentar l'actitud que havia pres CiU va ser ERC. Els republicans, que comparteixen govern al Consell Comarcal amb els socialistes i els nacionalistes, admeten que ara més que mai s'està molt a prop d'un gran acord sobre mobilitat i que el treball necessita «poc soroll». El president d'ERC del Maresme i alcalde d'Alella, Andreu Francisco, pensa que la intervenció de CiU «no procedia» i que ells també tenen una proposta alternativa quant a peatges, però que per «responsabilitat» preferien discutir-la internament.

El consens, en perill

El Consell Comarcal del Maresme té previst per avui reunir el consell d'alcaldes per donar a conèixer els avenços que s'han fet en matèria de mobilitat. La intenció inicial era poder anunciar un possible acord que ahir encara no existia. Tot i això, els diferents partits polítics confien que podran tancar algun tipus de pacte més o menys majoritari, que serveixi per fer una contraproposta a la Generalitat pel que fa a la política de bonificacions de peatges. El president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo (PSC), es va afanyar ahir a puntualitzar que el document marc que hi ha sobre la taula està «obert» a noves aportacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.