Política

El govern espanyol nega el principi d’acord anunciat per Calvet en relació als camions a l’N-240 de Lleida a Montblanc

El subdelegat José Crespín diu després de reunir-se amb l’associació de transportistes que “no s’han produït avenços remarcables en el darrer mes i mig”

El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, ha negat aquest dimarts que hi hagi un principi d’acord entre la Generalitat i Foment per al desviament de vehicles pesants a l’N-240 entre Montblanc i Lleida tal com va anunciar dissabte passat el conseller de Territori, Damià Calvet, en una visita a Juncosa (Garrigues).

Crespín ho ha comunicat així als representants de l’Associació Provincial Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera de Lleida (ASOTRANSLLEIDA) amb qui s’ha reunit per “sortir del pas” d’aquestes informacions recents, i també per comunicar-los que malgrat que continuen treballant pendents dels estudis tècnics i econòmics, “ara per ara no s’han produït avenços remarcables en el darrer mes i mig”.

El conseller Damià Calvet va anunciar dissabte passat a Juncosa un principi d’acord amb el Ministeri de Foment pel desdoblament de l’N-240 entre Montblanc i Lleida i alliberar el peatge de l’AP-2 per als camions. El conseller va dir que aquesta mesura comportaria acabar amb les bonificacions i el desviament de camions entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. Calvet també va detallar que s’està negociant amb Foment i que s’esperava que aquesta mesura fos una realitat a la tardor.

El subdelegat del govern espanyol a Lleida però, ha volgut desmentir aquest dimarts el principi d’acord anunciat per Calvet i ha dit que no hi ha hagut cap novetat en el darrer mes i mig. José Crespín ha traslladat als representants d’ASOTRANSLLEIDA que es continua estudiant amb “molt d’interès” les demandes del sector i del territori i ha afegit que l’objectiu del Ministeri de Foment és “mantenir el diàleg amb la voluntat que hi pugui haver un acord entre totes dues parts”.

Des de la subdelegació del govern a Lleida es recorda que el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha reiterat en diverses ocasions que per abordar aquesta qüestió cal una “voluntat de consens entre totes les parts”, ja que les competències de Trànsit estan referides a la Generalitat. Foment assumeix íntegrament, des de l’entrada en vigor del desviament de camions de l’N-240 a l’AP-2 (tram Les Borges Blanques – Pla de Santa Maria), el cost d’aquesta mesura acordada pel Consell de Ministres (31 d’agost de 2018) que puja a 14 milions d’euros. Segons el govern espanyol, del 50% restant del cost se’n fan càrrec els mateixos transportistes “davant la negativa de la Generalitat a assumir aquesta part”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

ERC esgotarà la negociació sobre la reforma dels desordres públics

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Moldàvia pateix interrupcions en el sistema elèctric després dels atacs a Ucraïna

chisinau
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Putin inspecciona amb cotxe el pont de Crimea danyat en atac ucraïnès

Moscou
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna informa de diverses explosions en Zaporíjia i almenys dos morts

lviv
ESTAT ESPANYOL

Arrimadas presentarà candidatura a seguir presidint Cs si Bal no retira la seva

MADRID
IRAN

L’Iran executarà “aviat” alguns dels manifestants condemnats a mort

TEHERAN

Cambres, administracions i agents econòmics reclamen al govern que aprovi el pla urbanístic del Hard Rock

TARRAGONA
REGNE UNIT

Els laboristes descentralitzaran el govern en resposta al Brexit si guanyen les properes eleccions

LONDRES

Els agents socials demanen a govern i partits “celeritat” per aprovar els pressupostos

barcelona