JxCat denuncia la poca inversió de l’Estat a l’N-II
Es reitera la necessitat d’esdevenir un Estat independent per posar fi a la situació d’abandonament
També proposen un nou accés a Figueres Oest
Els candidats de Junts per Catalunya al Congrés i al Senat per les comarques gironines van denunciar novament ahir “la cronificació de la falta d’inversió de l’Estat en el tram nord de l’N-II”. La cap de llista a la cambra baixa, Mariona Illamola, va qualificar “d’inadmissible” la situació en què estan infraestructures clau com ara aquesta, “que afecten el dia a dia dels gironins i gironines i que tenen un notable impacte econòmic”. “Fa dècades que arrosseguem aquesta problemàtica i hi ha hagut successius incompliments de governs espanyols de tots els colors”, va recordar la candidata, que va subratllar la necessitat de fer efectius “els trams pendents de l’N-II, des d’Orriols fins a la Jonquera”.
Illamola hi va afegir que “és per això que necessitem ser un Estat independent”: “Una cosa va relacionada amb l’altra: no ens podem permetre seguir patint aquesta situació de deixadesa, aquest abandonament. No ens podem permetre seguir tenint un Estat en contra.” Illamola va fer aquestes declaracions des de Figueres, on els candidats gironins de Junts per Catalunya es van reunir amb el grup Cercle Euram, fòrum d’empresaris i professionals de l’Alt Empordà. Entre d’altres, hi va ser present Sergi Miquel, també candidat al Congrés de JxCat, i els candidats al Senat Josep Maria Cervera i Laura Corsunsky.
Durant la trobada, a la qual també va assistir el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa, es van exposar les propostes del partit en matèria d’infraestructures. Una d’aquestes és la construcció d’un nou accés a Figueres Oest, per connectar l’AP-7 amb el castell de Sant Ferran i l’estació del tren d’alta velocitat (TAV) a Vilafant. D’aquesta manera es configuraria l’actual autopista com a ronda Oest de Figueres, formant un traçat de 9 quilòmetres que tindria sortides Nord, Oest i Sud. A banda d’aportar millores en mobilitat, des de la formació es va remarcar que el nou accés també suposaria una transformació urbanística i econòmica del sector Oest, per exemple, milloraria la connexió del TAV amb la resta de la comarca.