Política

La fiscalia recorre l’arxiu judicial del tall de l’AP-7 a Salt de Tsunami Democràtic

La decisió afecta 22 de les 48 persones investigades que van quedar excloses del procés

L’Audiència de Girona haurà de resoldre el recurs

La fiscalia ha presentat un recurs contra l’arxivament judicial del tall de l’AP-7 a Salt que el jutjat d’instrucció 3 de Girona va resoldre el 22 de juliol passat. Aquest recurs afecta, segons ha informat Alerta Solidària, 22 independentistes que el 12 de novembre de 2019 van participar en el tall de l’autopista dins de les mobilitzacions impulsades per Tsunami Democràtic que van començar l’11 de novembre al Pertús i la Jonquera.

Ara l’Audiència de Girona haurà de resoldre el recurs en els propers mesos i decidir si finalment els jutja. Alerta Solidària considera aquest recurs una “nova decisió política” del que titlla com “l’òrgan punta de llança de la repressió de l’Estat”.

En la interlocutòria del jutjat d’instrucció 3 de Girona feta pública el 22 de juliol, es resolia que “no hi ha indicis sòlids que permetin pensar, amb un mínim de seriositat, que prosperarà una acusació” contra aquests encausats perquè no ha quedat acreditat que “cometessin llançament d’objectes contundents o cremessin contenidors”.

La causa per desordres públics investigava inicialment 52 persones i podrien acabar anant a judici quatre encausat per a qui no s’ha arxivat la investigació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

l’anàlisi

I ara, a lligar el pressupost

Ataquen un buc militar dels EUA i diversos vaixells mercants al Mar Roig

barcelona
Dubai

Els experts alerten de la inevitabilitat de superar els 1,5 graus d’escalfament global

Barcelona

Puigdemont critica el PP per associar el pacte “amb l’enemic” a un “acte de feblesa, covardia o traïció”

barcelona

Feijóo defineix el verificador de Junts i PSOE com a “ciutadà del Salvador expert en guerrilles”

barcelona

Qui és Francisco Galindo Vélez, el verificador de Junts i PSOE?

barcelona

Almenys quatre morts en una explosió durant una missa a les Filipines

Barcelona
Guerra al Pròxim Orient

S’intensifiquen els atacs israelians al sud de Gaza

Barcelona

Un turista mort i dues persones ferides en un atac a París que s’investiga com un atemptat terrorista

barcelona