Política

La CE reclama als 27 “incentivar” que els refugiats d’Ucraïna surtin de Polònia per anar a altres estats

Ylva Johansson afirma que el ministeri de l’Interior ucraïnès ha notificat casos de violació de dones a Ucraïna

La Comissió Europea ha insistit aquest dimarts en la necessitat que els 27 “incentivin” que els refugiats d’Ucraïna surtin de Polònia per anar a altres estats membres per així evitar el col·lapse dels sistemes dels territoris que tenen frontera amb Ucraïna.

L’eurocomissària d’Afers Interns, Ylva Johansson, ha afirmat que la capacitat dels sistemes dels estats membres és un tema urgent, i que part del repte és “convèncer” les persones que fugen del conflicte a Ucraïna per tal que es moguin a diferents països, inclosos el Regne Unit, els EUA, i el Canadà. En aquest sentit, Johansson ha recordat que països com el Regne Unit, els EUA i el Canadà s’han mostrat oberts a acollir refugiats ucraïnesos. No obstant això, segons Johansson el repte és “convèncer” les persones que fugen d’Ucraïna de traslladar-se a llocs “més allunyats”.

La comissària d’Aferns Interns també ha posat sobre la taula la situació de “risc” en la que es troben les dones i menors que fugen del conflicte. En la mateixa intervenció, Johansson ha alertat que el ministeri de l’Interior ucraïnès té coneixement de casos de violació de soldats russos a dones a Ucraïna.

Sobre els casos de violació de dones, l’eurocomissària ha assenyalat que és una situació “en desenvolupament” i que des del ministeri ucraïnès afirmen que tropes russes haurien estat “encoratjades” pel Kremlin en aquest sentit.

Johansson també ha recordat que s’han registrat diversos casos de tràfic, motiu pel qual des de l’executiu comunitari s’està treballant també en una plataforma de registre d’entrada als països a escala europea, que permeti a la CE tenir més control sobre l’arribada de menors als estats membres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llei d’amnistia

Bolaños es desplaça a Brussel·les per explicar la llei d’amnistia a Reynders i Jourova

barcelona
perú

El Constitucional del Perú diu que Fujimori ha de ser alliberat

barcelona

Socialistes i Més recorren al TC el decret a les Illes contra el requisit del català a la sanitat

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Stoltenberg assegura que Ucraïna està “més a prop que mai” de l’OTAN i es compromet mantenir el suport de l’aliança

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel s’oposa en l’ONU frontalment a un alto el foc permanent a Gaza

barcelona
estat francès

El ministre de Justícia francès queda absolt en el cas de conflicte d’interessos

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna prepara una despesa rècord per a afrontar un hivern de combats defensius

barcelona
conflicte bèl·lic al Pròxim orient

L’exèrcit israelià mata dos nens a Cisjordània

barcelona

El PSC cuita ara al nou ministre pel conveni de la B-40

BARCELONA