Política

Le Pen s’acosta a Macron en la cursa cap a l’Elisi

La candidata ultra se situa a només set punts del president en la primera volta

Quan falta poc més d’una set­mana per a la pri­mera volta de les elec­ci­ons pre­si­den­ci­als fran­ce­ses, el pròxim 10 d’abril, la distància en la intenció de vot entre el pre­si­dent, Emma­nuel Macron, i la can­di­data ultra­dre­tana a l’Elisi, Marine Le Pen, s’escurça a només set punts fins a arri­bar a l’avan­tatge més estret mai regis­trat, segons revela un son­deig difós ahir per la cadena BFMTV i el set­ma­nari L’Express.

L’estudi pre­veu per a la pri­mera volta un 28% dels vots per a Macron i un 21% per a Le Pen, seguits de Jean-Luc Mélenc­hon, can­di­dat de la França Insub­misa (15,5%) i única figura pro­gres­sista amb pos­si­bi­li­tats d’acce­dir a la segona volta. Per la seva banda, l’ultra­dretà Éric Zem­mour i la can­di­data con­ser­va­dora Valérie Pécrésse es man­te­nen en la seva tendència a la baixa i reco­lli­rien només al vol­tant d’un 10% dels vots.

Quant a la segona volta, el 24 d’abril, l’estudi demoscòpic mos­tra un avanç de Le Pen fins a situar-se en un 47,5% de les inten­ci­ons de vot, cada cop més a prop de Macron, que reco­lli­ria un 52,5%.

De con­fir­mar-se aquest resul­tat, l’actual pre­si­dent ree­di­ta­ria el seu man­dat de cinc anys, si bé amb un marge poc fol­gat. Les últi­mes enques­tes con­ce­dien a l’actual cap d’estat almenys un 55% de la intenció de vot en segona volta enfront de Le Pen, líder del Ras­sem­ble­ment Nati­o­nal, que tin­dria almenys un 45%. Fa cinc anys, Macron es va impo­sar a la mateixa rival amb una gran diferència (66,10% con­tra 33,9%), després de l’enfon­sa­ment en cam­pa­nya de les dues grans for­ma­ci­ons tra­di­ci­o­nals de dreta i d’esquerra, Els Repu­bli­cans i el Par­tit Soci­a­lista.

La seva resistència en les enques­tes ha por­tat els res­pon­sa­bles de cam­pa­nya de Le Pen a man­te­nir l’estratègia, con­sis­tent a mode­rar la imatge de la can­di­data ultra­dre­tana, huma­nit­zar-ne la per­so­na­li­tat i convèncer els votants que la seva victòria no repre­sen­ta­ria cap amenaça per a la República. Durant la cam­pa­nya, Le Pen ha posat l’accent en els temes soci­als eri­gint-se en defen­sora del poder adqui­si­tiu dels fran­ce­sos, molt min­vat a causa de la inflació que ha seguit a la pandèmia i a l’actual guerra d’Ucraïna, que ha dis­pa­rat a l’alça els preus de l’ener­gia i altres pro­duc­tes bàsics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.