Política

estats units

El “lobby” de les armes es reuneix a Texas tres dies després de la massacre

Houston acull la convenció anual de l’Associació Nacional del Rifle on s’espera que hi assisteixin més de 50.000 persones

L’expresident Donald Trump també té previst anar-hi

Quan fa només tres dies que Salvador Ramos va obrir foc amb un rifle d’assalt contra una classe en una escola d’Uvalde (Texas), aquest divendres obrirà les portes la celebració anual de l’Associació Nacional del Rifle (NRA, en les sigles en anglès) , el gran lobby de les armes. Ho farà a la principal ciutat d’aquest mateix estat: a Houston, a una mica menys de cinc hores amb cotxe del lloc on aquest jove de 18 anys va matar dinou nens i dues mestres amb unes armes comprades el 16 de maig, el dia que el jove feia 18 anys.

Aquesta gran convenció de les armes es celebra a un gran espai a Houston i s’espera que hi arribin més de 50.000 persones de tot el país que a més de poder gaudir d’un espai on es presenten les principals novetats armamentístiques.

Aquest divendres també hi ha organitzades diverses protestes davant del centre de convencions.Destaca la del partit demòcrata a Houston, amb el lema “No mireu a un altre costat”. Texas és un estat de tendència republicana però a Houston hi domina el vot demòcrata.

L’alcalde de la ciutat, el demòcrata Sylvester Turner, ha criticat amb duresa que es mantingui la reunió de la NRA després de la tragèdia patida a Texas la pitjor en un centre escolar a la seva història. “No pots resar i enviar condol un dia i a l’altre anar i defensar les armes, està malament”, ha dit. Tot i això, ha assegurat que no pot cancel·lar l’esdeveniment perquè suposaria una allau de “problemes legals” per a la ciutat.

El gran protagonista hauria de ser Donald Trump que, de moment, no ha suspès la seva aparició. Qui sí que ha suspès la seva visita és el governador de Texas, Greg Abott, també republicà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Memòria

El Memorial Democràtic es vol blindar

Barcelona
La crònica

Derna, òrfena; una ciutat sense mares ni líders

Beirut
PALAMÓS

L’alcalde, copilot del cotxe policial multat i conduït per un altre regidor

palamós
política

Mor l’expresident de la República Italiana, Giorgio Napolitano

barcelona
estat francès

La fiscalia francesa demana jutjar Le Pen per malversació de fons públics europeus

barcelona
xina

La Xina i Síria anuncien una associació estratègica

barcelona

VOX proposa una llei que imposaria el castellà a les Balears

BARCELONA

Sumar proposa despenalitzar les injúries a la Corona i l’ultratge a la bandera

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna ataca amb míssils la seu de la flota russa del mar Negre a Crimea

barcelona